Kdo byl Francis Crick? Životopis Francis Crick, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Francis Crick

Kdo byl Francis Crick? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Francis Crick byl biolog, fyzik a neurovědec. Od dětství byl přitahován k přírodním vědám, vášnivě četl knihy a s pomocí strýce se učil provádět chemické experimenty. Vystudoval fyziku na univerzitě v Londýně, ale později svůj zájem zaměřil hlavně na biologii. Společně se svými spolupracovníky Jamesem Watsonem a Rosalindou Franklinovou se podílel na objevu struktury a funkce DNA. V roce 1962 obdržel s Jamesem Watsonem a Mauricem Wilkinsem Nobelovu cenu za objevy spojené s molekulární strukturou nukleové kyseliny (Rosalinda Franklinová mezitím zemřela na rakovinu, takže nemohla cenu převzít společně s nimi). Po těchto objevech se Crick zabýval neurobiologií a usiloval o výzkum lidského vědomí vědeckými metodami. Neurobiologií se zabývá jeho kniha Věda hledá duši, která vyšla v češtině a popisuje činnost mozku nebo vztah mezi mozkem a vědomím. Zajímavostí je, že Francis Crick patřil mezi vědce, kteří ve 20. století začali užívat LSD, stejně tak činil jeho kolega James Watson. Stavy navozené LSD měly vliv na některé jeho objevy, možná dokonce i na slavný objev struktury DNA, což Crick údajně potvrdil těsně před smrtí.

Základní údaje o osobě Francis Crick

Národnost: britská
Datum narození: 8. června 1916
Místo narození: Northampton, Anglie
Datum úmrtí: 28. července 2004

Zaujala vás biografie osobnosti Francis Crick? Potom se podělte s přáteli prostřednictvím uvedených tlačítek na sociálních sítích Facebook nebo Twitter.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Vzpomněli byste si co označuje výraz Tragédie? Vzpomenete si na definici slova Cikorka? Znáte pojem Atom? Vzpomněli byste si na význam slova Duběnka?

Klíčová slova: Francis Crick, popis, životopis, kde se narodil Francis Crick?, lexikon, národnost, národnost, věda, osobnosti, zajímavosti, wikipedie, Kdy zemřel Francis Crick, osobnost, Francis Crick, biografie, narození

Pojem Francis Crick je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte v dalších online informačních zdrojích

Hledejte bez špehování slovo Francis Crick ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat videa s názvem Francis Crick na Youtube

Vyhledat slovo Francis Crick na Google.cz

Zkusit najít heslo Francis Crick ve fulltextu vyhledávače Info.com

Vyhledat výraz Francis Crick ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Francis Crick například v evropském vyhledávači Qwant, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, ve vyhledávači Seznam.cz nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Často hledané výrazy, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Biografie, životopis, kdo je to Francis Crick?

Tyto stránky vám umožnili zjistit Kdo byl Francis Crick? Kdy se narodil Francis Crick? Kde se narodil Francis Crick? Kdy zemřel Francis Crick? Francis Crick patří do kategorie Věda

Kategorie věda, mikroskop, francis Crick, ilustrační obrázek

Sepsáno redaktory Superia.cz. Uvedené texty jsou poskytovány bez záruky. Mohou obsahovat faktické, resp. pravopisné chyby za něž se předem omlouváme. Bohužel, nestíháme pravidelně aktualizovat všechny texty. Zkuste též hledat informace osobnost, osobu, člověka Francis Crick třeba v internetové Wikipedii, kde můžete najít podrobný popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Francis Crick i v jiné kategorii než je věda.