Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Životopis Antoni van Leeuwenhoek, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Antoni van Leeuwenhoek

Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Antoni van Leeuwenhoek byl nizozemský obchodník, vědec, vynálezce, fyzik a průkopník oboru mikroskopie. Leeuwenhoek se narodil v nizozemském Delftu do zámožné měšťanské rodiny. Z důvodu smrti jeho otec musel mladý Antoni přerušit studium na střední škole. Následně začal pracovat v Amsterdamu v obchodu s látkami. Ve 22 letech se vrátil do Delftu a založil si vlastní obchod, ve kterém pracoval až do své smrti.
I když neměl Leeuwenhoek potřebné vzdělání, zajímal se o vědu, zejména o mikrosvět. Roku 1660 obdržel od městského úřadu sinekuru (výnosné zaměstnání bez značných povinností), díky čemuž se začal věnovat mikroskopickému světu. Vyrobil si proto vlastní čočky a mikroskopy, kterými dokázal přiblížit objekty až 275x. Tyto mikroskopy byly nejúčinnější té doby. Svými mikroskopy objevil spermie, krevní buňky, kapiláry, svalová vlákna, sladkovodní polypy a jiné mikroskopické útvary, díky čemuž je dodnes nazýván "otcem mikrobiologie".
Své objevy, které také znázorňoval poměrně přesnými kresbami, začal publikovat od roku 1673 ve vědeckém magazínu britské Královské společnosti Philosophical Transactions. Zpočátku vědci v Londýně jeho objevům nevěřili, ale po ověření správnosti se začalo dostávat Antonimu uznání. Pro své vědecké objevy se v roce 1677 stal členem Královské společnosti v Londýně. O jeho práci se zajímal i ruský car Petr I. Veliký nebo anglická královna Anna, kteří jej dokonce sami navštívili.
Během svého života byl van Leeuwenhoek 2x ženatý (Barbara de Mey, Cornelia Swalmius). Ze dvou manželství vzešly 3 děti (Marie, Margrieta, Philips). Pouze Marie se dožila dospělosti.
Antoni van Leeuwenhoek zemřel v roce 1723 ve věku 90 let.

Základní informace o osobě Antoni van Leeuwenhoek

Národnost: nizozemská
Datum narození: 24. 10. 1632
Místo narození: Delft, Nizozemsko
Datum úmrtí: 26. 8. 1723

Líbí se stručný životopis s osobou Antoni van Leeuwenhoek? Pak se podělte se známými na Pinterestu, Redditu, Twitteru anebo na Facebooku.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Pamatujete si definici pojmu Doména? Znáte definici termínu Přirovnání? Znáte termín Zápustka? Pamatujete si definici pojmu Serverhosting?

Klíčová slova: kde se narodil Antoni van Leeuwenhoek?, lexikon, narození, datum úmrtí, místo narození, popis, osobnost, Antoni van Leeuwenhoek, národnost, datum narození, vysvětlení, kdo to je, wiki, věda, Kdy zemřel Antoni van Leeuwenhoek, kdy se narodil Antoni van Leeuwenhoek?

Pojem Antoni van Leeuwenhoek je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Pro další informace o termínu Antoni van Leeuwenhoek zkuste tyto odkazy

Najít heslo Antoni van Leeuwenhoek ve fulltextu Seznam.cz

Hledat termín Antoni van Leeuwenhoek ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít slovo Antoni van Leeuwenhoek ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat pojem Antoni van Leeuwenhoek na Google obrázcích

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Antoni van Leeuwenhoek ve Wikimedia Commons

Dál můžete zkusit hledat slovo Antoni van Leeuwenhoek například ve fulltextu Google.cz, v projektu slovnik.cz, v Seznam.cz slovníku cizích slov, v metavyhledávači Info.com nebo v Lingea slovnících.

Vybrané odborné pojmy, osobnosti, termíny a slova

Stručná biografie, resp. životopis osoby Antoni van Leeuwenhoek

Teď už víte Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Kdy se narodil Antoni van Leeuwenhoek? Kde se narodil Antoni van Leeuwenhoek? Kdy zemřel Antoni van Leeuwenhoek? Antoni van Leeuwenhoek je v kategorii Věda

Kategorie věda, medik mladý, antoni van Leeuwenhoek, ilustrační obrázek

Text vytvořen pro server Superia.cz. Veškeré texty jsou bez záruky. Litujem, že není v našich silách provádět pravidelně aktualizace všech textů. Zkuste hledat informace osobnost, osobu, člověka Antoni van Leeuwenhoek např. v projektu Wikipedia, kde naleznete komplexní text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Antoni van Leeuwenhoek i v jiné kategorii než je věda.