Kdo byl Linus Pauling? Životopis Linus Pauling, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Linus Pauling

Kdo byl Linus Pauling? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Linus Carl Pauling byl americký chemik a biochemik. Narodil se v Portlandu ve státě Oregon v USA. Od mala měl zájem o chemické pokusy a v roce 1917 nastoupil na Oregonskou státní univerzitu, kde studoval chemické technologie. V roce 1922 pokračoval na Kalifornském technologickém institutu v Pasadeně (znám pod názvem Caltech). V roce 1925 získal doktorát ve fyzice a chemii. Během jeho pobytu v Evropě po studiích spolupracoval se spoustou známých vědců, třeba Wolfgang Pauli, Niels Bohr, Erwin Schrödinger a další. V Caltechu působil jako docent teoretické chemie a v roce 1930 se stal profesorem. Díky studiu kvantové mechaniky zjistil struktury molekul a popsal podstatu chemických vazeb. V roce 1954 mu za jeho objevy v Chemii byla udělena Nobelova cena. Po druhé světové válce organizoval kampaně proti užívání jaderných zbraní. Petici podepsalo kolem 11 000 uznávaných vědců z celého světa. Pauling díky svému jednání získal v roce 1962 Nobelovu cenu za mír. Po 33 letech skončil na institutu v Caltechu a v roce 1969 se stal profesorem na Stanfordské univerzitě. Založil si zde institut pro vědu a lékařství. V roce 1987 publikoval knihu Jak déle žít a lépe se cítit. Kniha se stala bestsellerem. Obsahovala rady ohledně užívání vitamínů, zejména vitamínu C. Přišel v knize s názvem ortomolekulární medicína, což znamenalo léčbu a prevenci nemocí díky dávkám vitamínů. Pauling zemřel ve věku 93 let na rakovinu prostaty. Podle magazínu New Scientist byl Pauling v žebříčku 20 nejvýznamnějších vědců v historii.

Hlavní data o osobě Linus Pauling

Národnost: americká
Datum narození: 28. 2. 1901
Místo narození: Portland, Oregon, Spojené státy americké
Datum úmrtí: 19. 8. 1994

Sdílejte tuto stránku s osobností Linus Pauling s vašimi sledujícími na sociálních sítích jako je Facebook a Twitter.

Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Víte, co je to BIO? Vzpomněli byste si co znamená slovo Komorbidita? Vzpomněli byste si na význam slova Temperament? Víte co je Judikát?

Klíčová slova: Linus Pauling, národnost, datum úmrtí, národnost, informace, kdo to je, osobnost, věda, datum narození, vysvětlení, život, kdo je Linus Pauling?, biografie, nežijící, popis, zajímavosti

Pojem Linus Pauling je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Pro více informací o heslu Linus Pauling zkuste navštívit tyto odkazy

Vyhledat pojem Linus Pauling ve Wikislovníku

Najít termín Linus Pauling v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Zkusit najít slovo Linus Pauling ve vyhledávači Qwant

Hledat frázi Linus Pauling na Google.cz

Vyhledat heslo Linus Pauling ve Wikipedii

Dál můžete zkusit hledat slovo Linus Pauling například v metavyhledávači Info.com, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve Wikislovníku, ve ruském vyhledávači Yandex nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Další osobnosti, lidé, pojmy, významy slov, hesla, výrazy

Stručná biografie, resp. životopis osoby Linus Pauling

Teď už znáte odpověď na otázku Kdo byl Linus Pauling? Kdy se narodil Linus Pauling? Kde se narodil Linus Pauling? Kdy zemřel Linus Pauling? Linus Pauling patří do kategorie Věda

Kategorie věda, žena historická, linus Pauling, ilustrační obrázek

Text vytvořen pro Superia.cz. Na informace uvedené na těchto stránkách neposkytujeme záruku. Texty mohou obsahovat nepřesnosti a chyby za které se předem omlouváme. Upozorňujeme, že informace na tomto webu mohou být neaktuální či zastaralé. Pokuste se vyhledat informace osobnost, osobu, člověka Linus Pauling např. na stránkách projektu Wikipedia, kde naleznete podrobný text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Linus Pauling i v jiné kategorii než je věda.