Kdo je Václav Pačes? Životopis Václav Pačes, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Václav Pačes

Kdo je Václav Pačes? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Václav Pačes je český vysokoškolský učitel, biochemik, bývalý předseda Akademie Věd České republiky (2005-09), bývalý předseda Učené společnosti České republiky (2010-12) a také bývalý předseda dozorčí rady společnosti ČEZ a. s. Pačes se narodil v Praze a po gymnáziu studoval biochemii na Přírodovědecké Fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1986 byl vedoucím skupiny, která byla mezi prvními vůbec, která přečetla celou dědičnou informaci jednoho organismu. V průběhu své vědecké činnosti se stal objevitelem enzymu, který je součástí katabolismu rostlinného cytokininu (hormon). Vydal 5 knih a také publikoval na 100 vědeckých prací. Během své vědecké kariéry působil na univerzitách Yale, v Chicagu, Seville, Japonsku, VŠCHT (Vysoká škola chemicko-technologická) v Praze (roku 2012 zde získal čestný doktorát). Roku 2005 se stal předsedou Akademie věd ČR (do roku 2009), kde také studuje strukturu genomů na Ústavu molekulární genetiky.
Působí jako redaktor mezinárodního časopisu Research in Microbiology, je členem rady časopisů European Journal of Biochemistry, Chemické listy, členem vědecké rady na UK, spoluzakladatelem a členem Učené společnosti ČR a také členem Evropské akademie věd a umění.
Roku 1989 obdržel Státní cenu za přínos vědě a rovněž obdržel cenu ČSAV za popularizaci vědy.

Hlavní data o osobě Václav Pačes

Národnost: česká
Datum narození: 2. 2. 1945
Místo narození: Praha, Protektorát Čechy a Morava

Sdílejte tuto stránku s osobností Václav Pačes s dalšími lidmi na Redditu, Twitteru nebo Facebooku.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru

Vzpomenete si na definici slova Polní lopatka? Pamatujete si definici pojmu Špýchar? Vzpomněli byste si co znamená slovo Šampaňské? Vzpomněli byste si co znamená slovo IronKey?

Klíčová slova: národnost, biografie, osobnost, kdo je Václav Pačes?, životopis, Václav Pačes, Václav Pačes, místo narození, informace, popis, život, vysvětlení, zajímavosti, osobnosti, datum narození, věda

Pojem Václav Pačes je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte v dalších online informačních zdrojích

Najít výraz Václav Pačes na Google obrázcích

Najít výraz Václav Pačes na Google.cz

Hledat videa s názvem Václav Pačes na Youtube

Zkusit najít termín Václav Pačes ve vyhledávači Qwant

Vyhledat termín Václav Pačes v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Dál můžete zkusit hledat slovo Václav Pačes například v Microsoft Bing, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, v metavyhledávači Info.com, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo v projektu slovnik.cz.

Podívejte se také na tyto osobnosti, odborné výrazy, pojmy, termíny a slova

Biografie, životopis, kdo je to Václav Pačes?

Teďka již bezesporu víte Kdo je to Václav Pačes? Kdy se narodil Václav Pačes? Kde se narodil Václav Pačes? Václav Pačes se nachází v sekci Věda

Kategorie věda, laborant zkumavky, václav Pačes, ilustrační obrázek

Text vytvořen redaktory Superia.cz. Neručíme za úplnost, správnost, přesnost ani aktuálnost zde uvedených informací. Bohužel, nestíháme pravidelně aktualizovat všechny texty. Vyzkoušejte nalézt informace osobnost, osobu, člověka Václav Pačes třeba na stránkách projektu Wikipedia, kde naleznete delší popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Václav Pačes i v jiné kategorii než je věda.