Kdo byl Francis Crick? Životopis Francis Crick, slavní lidé, osobnosti z věda

Kdo je to Francis Crick?

Kdo to byl Francis Crick? Stručný životopis

Francis Crick byl biolog, fyzik a neurovědec. Od dětství byl přitahován k přírodním vědám, vášnivě četl knihy a s pomocí strýce se učil provádět chemické experimenty. Vystudoval fyziku na univerzitě v Londýně, ale později svůj zájem zaměřil hlavně na biologii. Společně se svými spolupracovníky Jamesem Watsonem a Rosalindou Franklinovou se podílel na objevu struktury a funkce DNA. V roce 1962 obdržel s Jamesem Watsonem a Mauricem Wilkinsem Nobelovu cenu za objevy spojené s molekulární strukturou nukleové kyseliny (Rosalinda Franklinová mezitím zemřela na rakovinu, takže nemohla cenu převzít společně s nimi). Po těchto objevech se Crick zabýval neurobiologií a usiloval o výzkum lidského vědomí vědeckými metodami. Neurobiologií se zabývá jeho kniha Věda hledá duši, která vyšla v češtině a popisuje činnost mozku nebo vztah mezi mozkem a vědomím. Zajímavostí je, že Francis Crick patřil mezi vědce, kteří ve 20. století začali užívat LSD, stejně tak činil jeho kolega James Watson. Stavy navozené LSD měly vliv na některé jeho objevy, možná dokonce i na slavný objev struktury DNA, což Crick údajně potvrdil těsně před smrtí.

Kdo byl Francis Crick? Životopis Francis Crick, slavní lidé, osobnosti z věda

Základní údaje o osobě Francis Crick

Národnost: britská
Datum narození: 8. června 1916
Místo narození: Northampton, Anglie
Datum úmrtí: 28. července 2004

Zaujala vás biografie osobnosti Francis Crick? Potom se podělte s kamarády na Twitteru, Redditu nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu      Sdílet na Redditu       Sdílet na Twitteru

Vzpomněli byste si co označuje výraz Vivisekce? Vzpomněli byste si co znamená slovo Amuse bouche? Znáte pojem Faktura? Víte co je Touha?

Klíčová slova: informace, význam pojmu, popis, co znamená, termín, kdo je Francis Crick?, wiki, přesný výraz, formulace, heslo, kdo to je, Francis Crick, lexikon, význam slova, synonymum, věda

Pojem Francis Crick je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Odkazy na vyhledávače, online encyklopedie a slovníky

Vyhledat slovo Francis Crick ve vyhledávači Yandex

Zkusit najít Francis Crick ve fulltextu vyhledávače Info.com

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Francis Crick ve Wikimedia Commons

Najít pojem Francis Crick ve vyhledávači Qwant

Dál můžete zkusit hledat slovo Francis Crick například ve vyhledávači Seznam.cz, v Lingea slovnících, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, ve Wikislovníku nebo v Google překladači.

Další osobnosti, lidé, pojmy, významy slov, hesla, výrazy

Životopis, kdo je Francis Crick? Stručná biografie

Tyto stránky vám umožnily zjistit: Kdo je to Francis Crick? Kdo to byl Francis Crick? Kdy se narodil Francis Crick? Kde se narodil Francis Crick? Kdy zemřel Francis Crick? Francis Crick se nachází v kategorii věda. Text napsán pro Superia.cz. Neručíme za pravdivost uvedených informací. Bohužel, častá aktualizace není v našich silách. Pro aktuální informace zkuste hledat osobnost, osobu, člověka Francis Crick dejme tomu na stránkách Wikipedie, kde můžete najít mnohem podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Francis Crick i v jiné kategorii než je věda.