Kdo byl Edwin Hubble? Životopis Edwin Hubble, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Edwin Hubble?

Kdo byl Edwin Hubble? Životopis, informace, biografie, věda

Edwin Hubble byl americký astronom, který dokázal, že se ve vesmíru nachází i jiné galaxie mimo Mléčnou dráhu. Narodil se ve městě Marshfield v Missouri, ale brzy se přestěhoval do Wheatonu v Chicagu. Na univerzitě v Chicagu studoval fyziku, matematiku a filosofii. Později na univerzitě v Oxfordu studoval španělštinu a práva. Když se vrátil do USA, stal se učitelem na střední škole v New Albany ve státě Indiana. Získal doktorát z astronomie (1917) a začal pracovat na Yerkesově astronomické observatoři, kde studoval mlhoviny ve vesmíru.
Dva roky na to nastoupil jako výzkumný pracovník na observatoř Mount Wilson v Kalifornii (1919), kde Hubble pracoval do konce kariéry. Díky objevům proměnných hvězd delta Cephei v souhvězdí Cefea a galaxii v souhvězdí Andromena došel k závěru, že se nachází mimo naši galaxii (Mléčnou dráhu). Do té doby nikdo nevěděl, že existují i jiné galaxie. Po dvou letech vydal Hubble publikaci Klasifikace Galaxií. Byla po něm pojmenována Hubbleova konstanta, která znázorňuje rychlost rozpínání vesmíru. Edwin Hubble je objevitelem tzv. Hubbleova zákonu (úměrnost mezi rychlostí vzdalování se a vzdáleností galaxie). Zemřel na mrtvici v 63 letech.
Po 1. světové válce získal hodnost majora za boje na francouzské frontě.

Hlavní informace o osobě Edwin Hubble

Národnost: americká
Datum narození: 20. 11. 1889
Místo narození: Marshfield, Missouri, USA
Datum úmrtí: 28. 9. 1953

Popis osobnosti Edwin Hubble můžete sdílet s kolegy na internetových společenských sítích typu Pinterest, Reddit, Twitter či Facebooku, který je z nich nejznámější a nejpopulárnější.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Pamatujete si definici pojmu Kolovrat? Pamatujete si definici pojmu Kazuistika? Znáte termín Revizionismus? Vzpomněli byste si co znamená slovo Motto?

Klíčová slova: kdo je Edwin Hubble?, místo narození, kdo to je, informace, popis, narození, datum úmrtí, Edwin Hubble, věda, kdy se narodil Edwin Hubble?, Kdy zemřel Edwin Hubble, životopis, wikipedie, Edwin Hubble, wiki, osobnosti

Pojem Edwin Hubble je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Odkazy na vyhledávače, online encyklopedie a slovníky

Hledejte bez špehování slovo Edwin Hubble ve vyhledávači DuckDuckGo

Vyhledat pojem Edwin Hubble na Google.cz

Vyhledat pojem Edwin Hubble na Google obrázcích

Zkusit najít výraz Edwin Hubble ve vyhledávači Yahoo

Hledat slovo Edwin Hubble ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Edwin Hubble například v Seznam.cz slovníku cizích slov, v Lingea slovnících, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, ve Wikipedii nebo v Google překladači.

Často hledané výrazy, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Životopis, kdo je Edwin Hubble? Stručná biografie

Nyní už nejspíš víte Kdo byl Edwin Hubble? Kdy se narodil Edwin Hubble? Kde se narodil Edwin Hubble? Kdy zemřel Edwin Hubble? Edwin Hubble se nachází v sekci Věda

Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz. Provozovatel neručí za aktuálnost a úplnost informací. V textech mohou být věcné a technické nepřesnosti a gramatické či typografické chyby. Pochopte prosím, že definice nemohou být pravidelně aktualizovány. Vyzkoušejte nalézt osobnost, osobu, člověka Edwin Hubble dejme tomu například na webovkách projektu Wikipedia, kde můžete najít rozsáhlejší popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Edwin Hubble i v jiné kategorii než je věda.