Kdo byl Edwin Hubble? Životopis Edwin Hubble, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Edwin Hubble

Kdo byl Edwin Hubble? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Edwin Hubble byl americký astronom, který dokázal, že se ve vesmíru nachází i jiné galaxie mimo Mléčnou dráhu. Narodil se ve městě Marshfield v Missouri, ale brzy se přestěhoval do Wheatonu v Chicagu. Na univerzitě v Chicagu studoval fyziku, matematiku a filosofii. Později na univerzitě v Oxfordu studoval španělštinu a práva. Když se vrátil do USA, stal se učitelem na střední škole v New Albany ve státě Indiana. Získal doktorát z astronomie (1917) a začal pracovat na Yerkesově astronomické observatoři, kde studoval mlhoviny ve vesmíru.
Dva roky na to nastoupil jako výzkumný pracovník na observatoř Mount Wilson v Kalifornii (1919), kde Hubble pracoval do konce kariéry. Díky objevům proměnných hvězd delta Cephei v souhvězdí Cefea a galaxii v souhvězdí Andromena došel k závěru, že se nachází mimo naši galaxii (Mléčnou dráhu). Do té doby nikdo nevěděl, že existují i jiné galaxie. Po dvou letech vydal Hubble publikaci Klasifikace Galaxií. Byla po něm pojmenována Hubbleova konstanta, která znázorňuje rychlost rozpínání vesmíru. Edwin Hubble je objevitelem tzv. Hubbleova zákonu (úměrnost mezi rychlostí vzdalování se a vzdáleností galaxie). Zemřel na mrtvici v 63 letech.
Po 1. světové válce získal hodnost majora za boje na francouzské frontě.

Hlavní data o osobě Edwin Hubble

Národnost: americká
Datum narození: 20. 11. 1889
Místo narození: Marshfield, Missouri, USA
Datum úmrtí: 28. 9. 1953

Tento text (Edwin Hubble) můžete samozřejmě sdílet s bližními na Redditu, Facebooku, Pinterestu nebo na jiných tzv. sociálních sítích.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Pamatujete si definici pojmu Estetika? Znáte termín Halibut? Znáte termín Smaženice? Víte, co je to Diarchie?

Klíčová slova: místo narození, osobnosti, životopis, datum úmrtí, věda, popis, wiki, biografie, datum narození, nežijící, Edwin Hubble, wikipedie, osobnost, národnost, informace, věda

Pojem Edwin Hubble je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Jiné doporučené zdroje informací

Vyhledat pojem Edwin Hubble ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat slovo Edwin Hubble v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Vyhledat slovo Edwin Hubble na Google obrázcích

Hledejte bez špehování slovo Edwin Hubble ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Edwin Hubble ve Wikimedia Commons

Dál můžete zkusit hledat slovo Edwin Hubble například ve fulltextu Yahoo.com, v Lingea slovnících, ve fulltextu Google.cz, ve vyhledávači Seznam.cz nebo v Google překladači.

Jiné zajímavé termíny, pojmy, hesla, slova, osobnosti, lidi

Životopis, kdo je Edwin Hubble? Stručná biografie

Tyto stránky vám umožnili zjistit Kdo byl Edwin Hubble? Kdy se narodil Edwin Hubble? Kde se narodil Edwin Hubble? Kdy zemřel Edwin Hubble? Edwin Hubble se nachází v sekci Věda

Napsáno redaktory Superia.cz. Předem se omlouváme za případné chyby v textech. Uvítáme vaši pomoc a zpětnou vazbu.Nemůžeme pravidelně aktualizovat všechny texty. Zkuste hledat informace osobnost, osobu, člověka Edwin Hubble dejme tomu například na české Wikipedii, kde naleznete nejspíše mnohem podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Edwin Hubble i v jiné kategorii než je věda.