Kdo byl Edwin Hubble? Životopis Edwin Hubble, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Edwin Hubble

Kdo byl Edwin Hubble? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Edwin Hubble byl americký astronom, který dokázal, že se ve vesmíru nachází i jiné galaxie mimo Mléčnou dráhu. Narodil se ve městě Marshfield v Missouri, ale brzy se přestěhoval do Wheatonu v Chicagu. Na univerzitě v Chicagu studoval fyziku, matematiku a filosofii. Později na univerzitě v Oxfordu studoval španělštinu a práva. Když se vrátil do USA, stal se učitelem na střední škole v New Albany ve státě Indiana. Získal doktorát z astronomie (1917) a začal pracovat na Yerkesově astronomické observatoři, kde studoval mlhoviny ve vesmíru.
Dva roky na to nastoupil jako výzkumný pracovník na observatoř Mount Wilson v Kalifornii (1919), kde Hubble pracoval do konce kariéry. Díky objevům proměnných hvězd delta Cephei v souhvězdí Cefea a galaxii v souhvězdí Andromena došel k závěru, že se nachází mimo naši galaxii (Mléčnou dráhu). Do té doby nikdo nevěděl, že existují i jiné galaxie. Po dvou letech vydal Hubble publikaci Klasifikace Galaxií. Byla po něm pojmenována Hubbleova konstanta, která znázorňuje rychlost rozpínání vesmíru. Edwin Hubble je objevitelem tzv. Hubbleova zákonu (úměrnost mezi rychlostí vzdalování se a vzdáleností galaxie). Zemřel na mrtvici v 63 letech.
Po 1. světové válce získal hodnost majora za boje na francouzské frontě.

Základní informace o osobě Edwin Hubble

Národnost: americká
Datum narození: 20. 11. 1889
Místo narození: Marshfield, Missouri, USA
Datum úmrtí: 28. 9. 1953

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku kdo je Edwin Hubble? se známými na Pinterestu, Facebooku nebo Twitteru.

Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Pamatujete si definici pojmu Estetika? Vzpomněli byste si na význam slova Back office? Znáte termín Smaženice? Znáte definici termínu Hegemonie?

Klíčová slova: kdo to je, životopis, datum narození, kdo je Edwin Hubble?, lexikon, kdy se narodil Edwin Hubble?, Edwin Hubble, národnost, Kdy zemřel Edwin Hubble, wikipedie, osobnosti, nežijící, osobnost, věda, narození, datum úmrtí

Pojem Edwin Hubble je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Linky na jiné informační zdroje

Zkusit najít slovo Edwin Hubble ve Wikipedii

Najít pojem Edwin Hubble ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat termín Edwin Hubble ve Wikislovníku

Zkusit najít frázi Edwin Hubble v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Najít termín Edwin Hubble na Google.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Edwin Hubble například v metavyhledávači Info.com, v Lingea slovnících, v evropském vyhledávači Qwant, v Google obrázcích nebo v projektu slovnik.cz.

Často hledané pojmy, osobnosti, výrazy, odborné termíny a slova

Stručná biografie, resp. životopis osoby Edwin Hubble

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku Kdo byl Edwin Hubble? Kdy se narodil Edwin Hubble? Kde se narodil Edwin Hubble? Kdy zemřel Edwin Hubble? Edwin Hubble je v kategorii Věda

Kategorie věda, mladý historik, edwin Hubble, ilustrační obrázek

Text napsán pro Superia.cz. Veškeré texty jsou bez záruky. Věříme, že chápete, že texty nemohou být často aktualizovány. Vyzkoušejte nalézt informace osobnost, osobu, člověka Edwin Hubble např. v projektu Wikipedia.cz, kde naleznete komplexní text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Edwin Hubble i v jiné kategorii než je věda.