Kdo byl Edwin Hubble? Životopis Edwin Hubble, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Edwin Hubble

Kdo byl Edwin Hubble? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Edwin Hubble byl americký astronom, který dokázal, že se ve vesmíru nachází i jiné galaxie mimo Mléčnou dráhu. Narodil se ve městě Marshfield v Missouri, ale brzy se přestěhoval do Wheatonu v Chicagu. Na univerzitě v Chicagu studoval fyziku, matematiku a filosofii. Později na univerzitě v Oxfordu studoval španělštinu a práva. Když se vrátil do USA, stal se učitelem na střední škole v New Albany ve státě Indiana. Získal doktorát z astronomie (1917) a začal pracovat na Yerkesově astronomické observatoři, kde studoval mlhoviny ve vesmíru.
Dva roky na to nastoupil jako výzkumný pracovník na observatoř Mount Wilson v Kalifornii (1919), kde Hubble pracoval do konce kariéry. Díky objevům proměnných hvězd delta Cephei v souhvězdí Cefea a galaxii v souhvězdí Andromena došel k závěru, že se nachází mimo naši galaxii (Mléčnou dráhu). Do té doby nikdo nevěděl, že existují i jiné galaxie. Po dvou letech vydal Hubble publikaci Klasifikace Galaxií. Byla po něm pojmenována Hubbleova konstanta, která znázorňuje rychlost rozpínání vesmíru. Edwin Hubble je objevitelem tzv. Hubbleova zákonu (úměrnost mezi rychlostí vzdalování se a vzdáleností galaxie). Zemřel na mrtvici v 63 letech.
Po 1. světové válce získal hodnost majora za boje na francouzské frontě.

Základní údaje o osobě Edwin Hubble

Národnost: americká
Datum narození: 20. 11. 1889
Místo narození: Marshfield, Missouri, USA
Datum úmrtí: 28. 9. 1953

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Edwin Hubble s dalšími osobami na různých sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter (síť X), Pinterest, Reddit a další.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu

Pamatujete si definici pojmu Estetika? Znáte termín Perioda? Znáte termín Smaženice? Víte, co je to Reiki?

Klíčová slova: osobnosti, datum úmrtí, kdy se narodil Edwin Hubble?, lexikon, kdo je Edwin Hubble?, zajímavosti, kdo to je, nežijící, život, věda, wiki, popis, osobnost, kde se narodil Edwin Hubble?, věda, biografie

Pojem Edwin Hubble je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Další zdroje informací

Hledat termín Edwin Hubble ve fulltextu vyhledávače Info.com

Najít pojem Edwin Hubble ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat výraz Edwin Hubble ve vyhledávači Yandex

Hledejte bez špehování slovo Edwin Hubble ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat pojem Edwin Hubble ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Edwin Hubble například v Google obrázcích, v Lingea slovnících, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, ve fulltextu Google.cz nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Vybrané odborné pojmy, osobnosti, termíny a slova

Biografie, životopis, kdo je to Edwin Hubble?

Teď již zajisté znáte správnou odpověď na otázku Kdo byl Edwin Hubble? Kdy se narodil Edwin Hubble? Kde se narodil Edwin Hubble? Kdy zemřel Edwin Hubble? Edwin Hubble se nachází v kategorii Věda

Kategorie věda, mladý historik, edwin Hubble, ilustrační obrázek

Napsáno redaktory Superia.cz. Neručíme za pravdivost poskytovaných informací. Berte v potaz, že uvedené texty nejsou pravidelně aktualizovány. Čerstvé informace hledejte osobnost, osobu, člověka Edwin Hubble kupř. v projektu Wikipedia, kde můžete najít komplexní popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Edwin Hubble i v jiné kategorii než je věda.