Kdo byl Hendrik Antoon Lorentz? Životopis Hendrik Antoon Lorentz, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Hendrik Antoon Lorentz

Kdo byl Hendrik Antoon Lorentz? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Hendrik Antoon Lorentz byl nizozemský fyzik a držitel Nobelovy ceny za fyziku.
Vystudoval fyziku a matematiku na Univerzitě v Leidenu a po studiích zde zůstal jako profesor teoretické fyziky.
Svou dizertaci zpracoval na téma Odraz a lom světla z hlediska Maxwellovy teorie. A přestože se věnoval v rámci fyziky celé řadě problémů a širokému spektru témat, jeho životním dílem byl výzkum elektromagnetismu.
Na výzkumu elektromagnetismu mimo jiné Lorentz spolupracoval se svým žákem Pieterem Zeemanem. Lorentz teoreticky předpověděl vliv elektromagnetického pole na vlnovou délku světla. Pieter Zeeman potom experimentálně dokázal, že při existenci stabilního magnetického pole se spektrální čáry dále štěpí. Tento jev se dnes nazývá Zeemanův jev. Za tento výzkum obdržel Hendrik Lorentz spolu s Pieterem Zeemanem v roce 1902 Nobelovu cenu za fyziku.
Lorentzův významný vědecký vklad na poli výzkumu elektromagnetismu dokazuje řada jevů, které nesou jeho jméno. Například Lorentzova síla (síla působící na náboj v elektromagnetickém poli).
Lorentz byl také jedním z prvních, kdo začal pronikat do teorie relativity - viz Lorentzovy transformace.

Základní informace o osobě Hendrik Antoon Lorentz

Národnost: nizozemská
Datum narození: 18. července 1853
Místo narození: Arnhem, Nizozemsko
Datum úmrtí: 4. února 1928

Líbí se stručný životopis s osobou Hendrik Antoon Lorentz? Pak se podělte s kolegy, přáteli a partnery na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, Redditu nebo na jiné sociální síti.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu

Vzpomenete si na definici slova Chlorela? Víte, co je to Psychoanalýza? Vzpomněli byste si co znamená slovo Software? Rozumíte pojmu Komorbidita?

Klíčová slova: vysvětlení, lexikon, osobnost, Hendrik Antoon Lorentz, národnost, národnost, datum úmrtí, biografie, životopis, Hendrik Antoon Lorentz, nežijící, datum narození, Kdy zemřel Hendrik Antoon Lorentz, kdy se narodil Hendrik Antoon Lorentz?, kdo to je, osobnosti

Pojem Hendrik Antoon Lorentz je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Doporučené zdroje informací k dalšímu studiu

Vyhledat termín Hendrik Antoon Lorentz v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Hledat frázi Hendrik Antoon Lorentz ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít výraz Hendrik Antoon Lorentz ve fulltextu vyhledávače Info.com

Vyhledat pojem Hendrik Antoon Lorentz ve vyhledávači Qwant

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Hendrik Antoon Lorentz ve Wikimedia Commons

Dál můžete zkusit hledat slovo Hendrik Antoon Lorentz například ve vyhledávači Seznam.cz, v projektu slovnik.cz, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, ve Wikipedii nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Víte co znamenají tato slova, hesla, osobnosti, odborné termíny a pojmy?

Biografie, životopis, kdo je to Hendrik Antoon Lorentz?

Nyní již víte Kdo byl Hendrik Antoon Lorentz? Kdy se narodil Hendrik Antoon Lorentz? Kde se narodil Hendrik Antoon Lorentz? Kdy zemřel Hendrik Antoon Lorentz? Hendrik Antoon Lorentz je v sekci Věda

Uvedený text byl přidán redaktory Superia.cz. Provozovatel neručí za aktuálnost a přesnost informací v textech. Údaje na stránkách nemusí být aktuální. Přes veškerou snahu bohužel nestíháme pravidelnou aktualizaci informací. Zkuste najít informace osobnost, osobu, člověka Hendrik Antoon Lorentz řekněme třeba v internetové encyklopedii Wikipedia, kde naleznete komplexní text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Hendrik Antoon Lorentz i v jiné kategorii než je věda.