Kdo je Jan Konvalinka? Životopis Jan Konvalinka, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo je Jan Konvalinka?

Kdo je Jan Konvalinka? Životopis, informace, biografie, věda

Jan Konvalinka je český vědec, biochemik, vedoucí vědecké skupiny na Ústavu organické chemie a biochemie Akademie Věd (ÚOCHB), prorektor Univerzity Karlovy pro vědu a výzkum. Konvalinka se narodil v Chomutově. Po absolvování střední školy odešel studovat do Prahy na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy obor biochemie. Poté během let 1987-91 pokračoval v postgraduálním studiu na Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd ČR. Později se zúčastnil studijních pobytů na univerzitě Birkbeck – University of London, na University of Cardiff a také na univerzitách v německém Hamburku a Heidelbergu.
Konvalinka patří do vědecké společnosti Učená společnost ČR. Také je hlavním vedoucím vědecké skupiny na Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, kde se zabývá tématy jako biochemie retrovirů, syntéza peptidů nebo proteinové inženýrství.
Roku 2014 byl jmenován prorektorem pro vědu a výzkum na Karlově Univerzitě v Praze. Rovněž je garantem vědecké rady pro obor chemie Nadačního fondu Neuron. Po vypuknutí pandemie covid-19 se Konvalinka postavil do popředí akademické iniciativy, aby univerzity v ČR a Akademie Věd pomáhaly s testováním viru (2020). Ve stejném roce byl prezidentem Milošem Zemanem jmenován profesorem biochemie. Často píše vědecké články a publikuje je do vědeckých časopisů. Roku 2011 vydal knihu s názvem Viry pro 21. století.
Starší bratr Jana Konvalinky je Petr Konvalinka, bývalý rektor ČVUT v Praze.

Hlavní informace o osobě Jan Konvalinka

Národnost: česká
Datum narození: 21. 1. 1963
Místo narození: Chomutov, Československo

Popis osobnosti Jan Konvalinka můžete sdílet s vašimi známými a kamarády prostřednictvím sociálních sítích Facebook, Pinterest, Reddit nebo Twitter.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Rozumíte pojmu Nezlomitelná mezera? Znáte termín Ipod? Znáte definici termínu Šelak? Víte, co je to Devizový příslib?

Klíčová slova: lexikon, popis, kdy se narodil Jan Konvalinka?, zajímavosti, kde se narodil Jan Konvalinka?, život, vysvětlení, narození, biografie, osobnosti, národnost, datum narození, kdo je Jan Konvalinka?, osobnost, Jan Konvalinka, místo narození

Pojem Jan Konvalinka je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Více informací o slovu Jan Konvalinka doporučujeme hledat v těchto zdrojích

Hledat termín Jan Konvalinka ve fulltextu Seznam.cz

Zkusit najít slovo Jan Konvalinka ve vyhledávači Qwant

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Jan Konvalinka ve Wikimedia Commons

Zkusit najít heslo Jan Konvalinka ve fulltextu vyhledávače Info.com

Najít heslo Jan Konvalinka ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Jan Konvalinka například ve videích na Youtube, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve Wikipedii, v Microsoft Bing nebo v projektu slovnik.cz.

Náhodných výběr z osobností, slov odborných termínů, pojmů a hesel

Biografie, životopis, kdo je to Jan Konvalinka?

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku Kdo je to Jan Konvalinka? Kdy se narodil Jan Konvalinka? Kde se narodil Jan Konvalinka? Jan Konvalinka je v kategorii Věda

Text vytvořen redaktory Superia.cz. Neručíme za aktuálnost a správnost uvedených informací, chyby vyhrazeny. Chápejte, že nemáme prostředky na pravidelnou aktualizaci. Můžete se pokusit také najít osobnost, osobu, člověka Jan Konvalinka kupř. ve Wikipedii, kde můžete najít rozsáhlejší popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Jan Konvalinka i v jiné kategorii než je věda.