Kdo byla Mary Anningová? Životopis Mary Anningová, osobnosti, slavná žena z kategorie věda

Kdo byla Mary Anningová?

Kdo byla Mary Anningová? Životopis, informace, biografie, věda

Mary Anningová byla paleontoložka a sběratelka zkamenělin. Vyrůstala v městečku Lyme Regis na jižním pobřeží Anglie, což mělo vliv na její budoucí kariéru. Jedná se totiž o lokalitu, kde se nachází mnoho zkamenělin z období druhohor. Mary Anningová byla velmi inteligentní, ale protože pocházela z nízké společenské vrstvy, získala jen základní vzdělání. Žila v první polovině 19. století, kdy obor paleontologie teprve vznikal a představy o minulosti ovlivňovala náboženská dogmata. Navzdory tomu se zkameněliny těšily velké oblibě a bohatí lidé byli ochotní za podivné tvory zaplatit velké peníze. Toho využíval otec Mary Anningové, který zkameněliny sbíral a prodával. V tom mu jeho dcera pomáhala. Po smrti otce se sbírání fosilií věnovala sama a postupně převzala rodinný obchod se zkamenělinami. Díky mnoha objevům byla Mary Anningová mezi vědeckou komunitou stále slavnější. Postupně našla kostry ichtyosaura, plesiosaura a ptakoještěra. Objevovala stále nové fosilie a snažila se vzdělávat, ale kvůli pohlaví a nízkému původu jí byla akademická dráha odepřena, ačkoli úspěchy i vědomostmi překonávala tehdejší přírodovědce. Vědecké dílo Mary Anningové stálo u zrodu paleontologie a dokázalo, že před vznikem lidstva Zemi obývali velmi odlišní tvorové. Dobové společenské poměry neumožnily Mary Anningové vydat se na vědeckou dráhu, ale postupem času rostlo oceňování její práce a v roce 2010 ji Královská společnost zařadila mezi deset britských žen, které nejvýrazněji ovlivnily vývoj vědy.

Základní údaje o osobě Mary Anningová

Národnost: britská
Datum narození: 21. května 1799
Místo narození: Lyme Regis, Dorset, Velká Británie
Datum úmrtí: 9. března 1847

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Mary Anningová s partnery, kolegy a kamarády na sociálních sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu

Pamatujete si definici pojmu Steampunk? Vzpomněli byste si co označuje výraz Gorgonzola? Znáte termín Šuměnka? Znáte termín Almanach?

Klíčová slova: narození, kdy se narodila Mary Anningová?, kdo to je, lexikon, národnost, osobnost, život, životopis, kdo je Mary Anningová?, nežijící, wiki, wikipedie, datum úmrtí, vysvětlení, informace, Mary Anningová

Pojem Mary Anningová je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Další možné informační zdroje

Zkusit najít výraz Mary Anningová na Google.cz

Zkusit najít termín Mary Anningová ve Wikipedii

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Mary Anningová ve Wikimedia Commons

Zkusit najít frázi Mary Anningová ve vyhledávači Yandex

Hledat heslo Mary Anningová ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Mary Anningová například v Microsoft Bing, v projektu slovnik.cz, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, v evropském vyhledávači Qwant nebo v Google překladači.

Doporučujeme tyto osobnosti, pojmy, výrazy a termíny

Stručná biografie, resp. životopis osoby Mary Anningová

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku Kdo byla Mary Anningová? Kdy se narodila Mary Anningová? Kde se narodila Mary Anningová? Kdy zemřela Mary Anningová? Mary Anningová patří do sekce Věda

Napsáno redaktory Superia.cz. Provozovatel neručí za aktuálnost a přesnost informací v textech. Není v našich silách pravidelně aktualizovat texty na tomto webu. Doporučujeme vyhledat informace osobnost, osobu, člověka Mary Anningová např. v české Wikipedii, kde můžete najít nejspíše podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Mary Anningová i v jiné kategorii než je věda.