Kdo byl Mary Anningová? Životopis Mary Anningová, slavní lidé, osobnosti z věda

Kdo je to Mary Anningová?

Kdo to byl Mary Anningová? Stručný životopis

Mary Anningová byla paleontoložka a sběratelka zkamenělin. Vyrůstala v městečku Lyme Regis na jižním pobřeží Anglie, což mělo vliv na její budoucí kariéru. Jedná se totiž o lokalitu, kde se nachází mnoho zkamenělin z období druhohor. Mary Anningová byla velmi inteligentní, ale protože pocházela z nízké společenské vrstvy, získala jen základní vzdělání. Žila v první polovině 19. století, kdy obor paleontologie teprve vznikal a představy o minulosti ovlivňovala náboženská dogmata. Navzdory tomu se zkameněliny těšily velké oblibě a bohatí lidé byli ochotní za podivné tvory zaplatit velké peníze. Toho využíval otec Mary Anningové, který zkameněliny sbíral a prodával. V tom mu jeho dcera pomáhala. Po smrti otce se sbírání fosilií věnovala sama a postupně převzala rodinný obchod se zkamenělinami. Díky mnoha objevům byla Mary Anningová mezi vědeckou komunitou stále slavnější. Postupně našla kostry ichtyosaura, plesiosaura a ptakoještěra. Objevovala stále nové fosilie a snažila se vzdělávat, ale kvůli pohlaví a nízkému původu jí byla akademická dráha odepřena, ačkoli úspěchy i vědomostmi překonávala tehdejší přírodovědce. Vědecké dílo Mary Anningové stálo u zrodu paleontologie a dokázalo, že před vznikem lidstva Zemi obývali velmi odlišní tvorové. Dobové společenské poměry neumožnily Mary Anningové vydat se na vědeckou dráhu, ale postupem času rostlo oceňování její práce a v roce 2010 ji Královská společnost zařadila mezi deset britských žen, které nejvýrazněji ovlivnily vývoj vědy.

Kdo byl Mary Anningová? Životopis Mary Anningová, slavní lidé, osobnosti z věda

Hlavní informace o osobě Mary Anningová

Národnost: britská
Datum narození: 21. května 1799
Místo narození: Lyme Regis, Dorset, Velká Británie
Datum úmrtí: 9. března 1847

Popis osobnosti Mary Anningová můžete sdílet s kolegy prostřednictvím níže uvedených buttonků na sociálních sítích Facebook, Reddit, Pinterest nebo Twitter.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu      Sdílet na Redditu       Sdílet na Twitteru

Pamatujete si definici pojmu Steampunk? Znáte definici termínu Fortifikace? Znáte termín Grant? Pamatujete si definici pojmu H.E.A.T.?

Klíčová slova: definice, kdo to je, formulace, co znamená, heslo, slovo, co je to Mary Anningová?, informace, Mary Anningová, etymologie, přesný výraz, přesný význam, vysvětlení, wiki, kdo je Mary Anningová?, význam slova

Pojem Mary Anningová je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Více informací o pojmu Mary Anningová lze najít v následujících zdrojích

Najít slovo Mary Anningová ve Wikipedii

Vyhledat termín Mary Anningová ve vyhledávači Yandex

Hledat frázi Mary Anningová ve vyhledávači Qwant

Vyhledat pojem Mary Anningová ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Mary Anningová například ve videích na Youtube, v Google překladači, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, ve fulltextu Google.cz nebo v ABC slovníku cizích slov a synonym.

Výběr pojmů, slov, hesel, termínů, výrazů, osobností

Biografie, životopis, kdo je to Mary Anningová?

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku: Kdo je to Mary Anningová? Kdo to byl Mary Anningová? Kdy se narodil Mary Anningová? Kde se narodil Mary Anningová? Kdy zemřel Mary Anningová? Mary Anningová patří do sekce věda. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz. Texty mohou obsahovat chyby. Doufáme, že chápete, že není v našich silách provádět pravidelnou aktualizaci všech pojmů. Můžete též vyzkoušet hledat osobnost, osobu, člověka Mary Anningová kupř. ve Wikipedii, kde můžete najít rozsáhlejší popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Mary Anningová i v jiné kategorii než je věda.