Kdo byla Mary Anningová? Životopis Mary Anningová, osobnosti, slavná žena z kategorie věda

Kdo byla Mary Anningová?

Kdo byla Mary Anningová? Životopis, informace, biografie, věda

Mary Anningová byla paleontoložka a sběratelka zkamenělin. Vyrůstala v městečku Lyme Regis na jižním pobřeží Anglie, což mělo vliv na její budoucí kariéru. Jedná se totiž o lokalitu, kde se nachází mnoho zkamenělin z období druhohor. Mary Anningová byla velmi inteligentní, ale protože pocházela z nízké společenské vrstvy, získala jen základní vzdělání. Žila v první polovině 19. století, kdy obor paleontologie teprve vznikal a představy o minulosti ovlivňovala náboženská dogmata. Navzdory tomu se zkameněliny těšily velké oblibě a bohatí lidé byli ochotní za podivné tvory zaplatit velké peníze. Toho využíval otec Mary Anningové, který zkameněliny sbíral a prodával. V tom mu jeho dcera pomáhala. Po smrti otce se sbírání fosilií věnovala sama a postupně převzala rodinný obchod se zkamenělinami. Díky mnoha objevům byla Mary Anningová mezi vědeckou komunitou stále slavnější. Postupně našla kostry ichtyosaura, plesiosaura a ptakoještěra. Objevovala stále nové fosilie a snažila se vzdělávat, ale kvůli pohlaví a nízkému původu jí byla akademická dráha odepřena, ačkoli úspěchy i vědomostmi překonávala tehdejší přírodovědce. Vědecké dílo Mary Anningové stálo u zrodu paleontologie a dokázalo, že před vznikem lidstva Zemi obývali velmi odlišní tvorové. Dobové společenské poměry neumožnily Mary Anningové vydat se na vědeckou dráhu, ale postupem času rostlo oceňování její práce a v roce 2010 ji Královská společnost zařadila mezi deset britských žen, které nejvýrazněji ovlivnily vývoj vědy.

Základní informace o osobě Mary Anningová

Národnost: britská
Datum narození: 21. května 1799
Místo narození: Lyme Regis, Dorset, Velká Británie
Datum úmrtí: 9. března 1847

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku kdo je Mary Anningová? s partnery, kolegy a kamarády na Pinterestu, Redditu, Twitteru anebo na Facebooku.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu

Pamatujete si definici pojmu Steampunk? Vzpomněli byste si co označuje výraz Deficit? Znáte termín Dyskalkulie? Znáte termín Fanka?

Klíčová slova: nežijící, wiki, popis, kde se narodila Mary Anningová?, životopis, národnost, Mary Anningová, život, biografie, kdy se narodila Mary Anningová?, zajímavosti, narození, věda, wikipedie, osobnosti, lexikon

Pojem Mary Anningová je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Pro více informací o heslu Mary Anningová zkuste navštívit tyto odkazy

Zkusit najít výraz Mary Anningová ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat videa s názvem Mary Anningová na Youtube

Hledejte bez špehování slovo Mary Anningová ve vyhledávači DuckDuckGo

Vyhledat výraz Mary Anningová ve fulltextu vyhledávače Info.com

Najít heslo Mary Anningová ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Mary Anningová například v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v evropském vyhledávači Qwant nebo v Google překladači.

Často hledané výrazy, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Stručná biografie, resp. životopis osoby Mary Anningová

Právě nyní již víte Kdo byla Mary Anningová? Kdy se narodila Mary Anningová? Kde se narodila Mary Anningová? Kdy zemřela Mary Anningová? Mary Anningová je v sekci Věda

Text napsán pro Superia.cz. Chyby vyhrazeny. Neručíme za faktickou přednost a aktuálnost informací. Věříme, že chápete, že texty nemohou být často aktualizovány. Zkuste najít osobnost, osobu, člověka Mary Anningová řekněme v projektu Wikipedia.cz, kde naleznete podrobně vysvětlený popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Mary Anningová i v jiné kategorii než je věda.