Kdo je Václav Pačes? Životopis Václav Pačes, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Václav Pačes

Kdo je Václav Pačes? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Václav Pačes je český vysokoškolský učitel, biochemik, bývalý předseda Akademie Věd České republiky (2005-09), bývalý předseda Učené společnosti České republiky (2010-12) a také bývalý předseda dozorčí rady společnosti ČEZ a. s. Pačes se narodil v Praze a po gymnáziu studoval biochemii na Přírodovědecké Fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1986 byl vedoucím skupiny, která byla mezi prvními vůbec, která přečetla celou dědičnou informaci jednoho organismu. V průběhu své vědecké činnosti se stal objevitelem enzymu, který je součástí katabolismu rostlinného cytokininu (hormon). Vydal 5 knih a také publikoval na 100 vědeckých prací. Během své vědecké kariéry působil na univerzitách Yale, v Chicagu, Seville, Japonsku, VŠCHT (Vysoká škola chemicko-technologická) v Praze (roku 2012 zde získal čestný doktorát). Roku 2005 se stal předsedou Akademie věd ČR (do roku 2009), kde také studuje strukturu genomů na Ústavu molekulární genetiky.
Působí jako redaktor mezinárodního časopisu Research in Microbiology, je členem rady časopisů European Journal of Biochemistry, Chemické listy, členem vědecké rady na UK, spoluzakladatelem a členem Učené společnosti ČR a také členem Evropské akademie věd a umění.
Roku 1989 obdržel Státní cenu za přínos vědě a rovněž obdržel cenu ČSAV za popularizaci vědy.

Základní údaje o osobě Václav Pačes

Národnost: česká
Datum narození: 2. 2. 1945
Místo narození: Praha, Protektorát Čechy a Morava

Zaujala vás biografie osobnosti Václav Pačes? Potom se podělte s kamarády na Pinterestu, Redditu, Twitteru či Facebooku.

Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Vzpomenete si na definici slova Polní lopatka? Vzpomenete si na definici slova Ebonit? Vzpomněli byste si co znamená slovo Gogouni? Vzpomněli byste si na význam slova Hypomanie?

Klíčová slova: informace, kdy se narodil Václav Pačes?, datum narození, osobnosti, věda, zajímavosti, životopis, kdo je Václav Pačes?, národnost, kde se narodil Václav Pačes?, wiki, osobnost, Václav Pačes, Václav Pačes, wikipedie, lexikon

Pojem Václav Pačes je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Internetové odkazy na vyhledávače

Hledat frázi Václav Pačes ve vyhledávači Yahoo

Najít pojem Václav Pačes v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Hledejte bez špehování slovo Václav Pačes ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat videa s názvem Václav Pačes na Youtube

Vyhledat slovo Václav Pačes ve Wikipedii

Dál můžete zkusit hledat slovo Václav Pačes například ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve ruském vyhledávači Yandex, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo v Google překladači.

Často hledané výrazy, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Životopis, kdo je Václav Pačes? Stručná biografie

Tyto stránky vám umožnili zjistit Kdo je to Václav Pačes? Kdy se narodil Václav Pačes? Kde se narodil Václav Pačes? Václav Pačes se nachází v kategorii Věda

Sepsáno redaktory Superia.cz. Neručíme za pravdivost poskytovaných informací. Údaje zde uvedené mohou být již neaktuální či zastaralé. Aktualizace článků není pravidelná. Čerstvé informace hledejte osobnost, osobu, člověka Václav Pačes dejme tomu například na stránkách Wikipedie, kde můžete najít komplexní popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Václav Pačes i v jiné kategorii než je věda.