Kdo je James Dewey Watson? Životopis James Dewey Watson, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

James Dewey Watson

Kdo je James Dewey Watson? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

James Dewey Watson je biolog a genetik. Od dětství měl zájem o přírodu, zejména o pozorování ptáků. Vystudoval zoologii na univerzitě v Chicagu a následně získal v tomto oboru doktorát na Indiana University. Nakonec se stal docentem na Harvardu. Svůj zájem zaměřil hlavně na genetiku. Věřil, že DNA má molekulární strukturu, kterou lze objasnit. Začal proto experimentovat s rentgenovou strukturní analýzou, která umožňuje určit strukturu molekul. Proslavil se zejména objevením struktury DNA. Na tomto objevu spolupracoval s biologem Francisem Crickem a s Rosalind Franklinovou, ale její přínos tehdy nebyl doceněn. Za objevy spojené s molekulární strukturou DNA získal v roce 1962 Nobelovu cenu. Tu získali také jeho kolegové Francis Crick a Maurice Wilkins. Díky objevům se zásadně změnil vědecký pohled na podstatu života. Po tomto období Watson pracoval na Harvardu, ale podobně významné objevy už neučinil. Angažoval se ve společenských otázkách, např. když protestoval proti válce ve Vietnamu nebo proti šíření jaderných zbraní. V pokročilé fázi kariéry proslul silnou propagací genového inženýrství nebo kontroverzními výroky o ženách a jiných rasách.

Hlavní data o osobě James Dewey Watson

Národnost: americká
Datum narození: 6. dubna 1928
Místo narození: Chicago, USA

Sdílejte tuto stránku s osobností James Dewey Watson s rodinou a kamarády na Twitteru, Redditu, Pinterestu, Facebooku nebo na jiných, zde neuvedených sociálních sítích.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Vzpomněli byste si co znamená slovo Zubní váček? Znáte termín Bestseller? Víte, co je to Insolvence? Víte, co je to Databáze?

Klíčová slova: národnost, vysvětlení, popis, biografie, kde se narodil James Dewey Watson?, věda, věda, wikipedie, kdo je James Dewey Watson?, místo narození, život, zajímavosti, lexikon, James Dewey Watson, informace, narození

Pojem James Dewey Watson je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte výraz James Dewey Watson v dalších zdrojích

Hledat heslo James Dewey Watson v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Zkusit najít James Dewey Watson ve fulltextu vyhledávače Info.com

Vyhledat heslo James Dewey Watson ve vyhledávači Yandex

Vyhledat pojem James Dewey Watson ve fulltextu Seznam.cz

Hledat termín James Dewey Watson na Google.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo James Dewey Watson například ve fulltextu Yahoo.com, v projektu slovnik.cz, ve videích na Youtube, ve Wikislovníku nebo v Lingea slovnících.

Často hledaná slova, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Stručná biografie, resp. životopis osoby James Dewey Watson

Teďka už zajisté víte Kdo je to James Dewey Watson? Kdy se narodil James Dewey Watson? Kde se narodil James Dewey Watson? James Dewey Watson je v kategorii Věda

Kategorie věda, mikroskop laboratoř, james Dewey Watson, ilustrační obrázek

Napsáno redaktory Superia.cz. Provozovatel neručí za aktuálnost a úplnost informací. V textech mohou být věcné a technické nepřesnosti a gramatické či typografické chyby. Texty bohužel nestíháme pravidelně upravovat, proto mohou obsahovat zastaralé, neaktuální, neplatné nebo nepřesné údaje. Pro aktuální informace zkuste hledat osobnost, osobu, člověka James Dewey Watson dejme tomu např. v populární Wikipedii, kde naleznete nejspíše mnohem podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost James Dewey Watson i v jiné kategorii než je věda.