Kdo byl Isaac Newton? Životopis Isaac Newton, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Isaac Newton

Kdo byl Isaac Newton? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Isaac Newton byl matematik, fyzik a myslitel. V dětství ho vychovávali prarodiče a zajistili mu vzdělání. Po studiu na gymnáziu zamířil na Cambridge, kde se setkal s knihami od Keplera, Descarta nebo Galilea. V roce 1665 zasáhla Anglii silná morová rána, tzv. Velký mor. Kvůli epidemii byla přerušena také výuka na Cambridge a Newton odjel na venkov. Na rodném statku pobýval dva roky a do této doby spadá slavná historka, dle které Newton objevil teorii gravitace, když mu na hlavu spadlo jablko. Pravděpodobnější ale je, že ho k úvahám o gravitaci dovedlo pouhé pozorování padajícího ovoce. Po obnovení výuky úspěšně dokončil univerzitní vzdělání a stal se profesorem matematiky na Cambridge. Za sestrojení optického dalekohledu se stal členem Královské společnosti, ve které se nakonec stal předsedou. Roku 1705 ho královna Anna Stuartovna povýšila na rytíře, díky tomu získal šlechtický titul. Poté vstoupil do politiky. Nejdříve byl poslancem, později se stal dokonce ministrem financí.
Newton byl jednou z největších osobností evropských intelektuálních dějin. Přestože byl věřící člověk a hluboce se zabýval Biblí, ve vědecké a intelektuální činnosti podporoval osvícenství a racionalistickou filosofii. Položil tak základy exaktní vědy založené na přesnosti a matematizaci, díky které následně moderní věda dosáhla převratných objevů a poznatků. Pro tyto účely vymyslel formální jazyk, který umožnil symbolicky zapisovat různé fyzikální jevy. Dokázal, že přírodní zákony platí všude stejně – na Zemi i ve vesmíru. Tím rozporoval Aristotela, který obě sféry odděloval. Na základě pohybu nebeských těles formuloval Newtonův gravitační zákon, který popisuje, jakou gravitační silou na sebe tělesa působí dle své hmotnosti. Newton objevy shrnul v knize Matematické principy přírodní filozofie, která je považována za jedno s nejdůležitějších děl moderní vědy.

Hlavní informace o osobě Isaac Newton

Národnost: britská
Datum narození: 4. ledna 1643
Místo narození: Woolsthorpe-by-Colsterworth, Anglie
Datum úmrtí: 31. března 1727

Popis osobnosti Isaac Newton můžete sdílet s ostatními na webových službách typu Pinterest, Facebook, Twitter nebo Reddit.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu

Rozumíte pojmu PIN? Pamatujete si definici pojmu Melamin? Znáte definici termínu Finanční gramotnost? Vzpomněli byste si co znamená slovo Atmosféra?

Klíčová slova: kdo je Isaac Newton?, nežijící, Kdy zemřel Isaac Newton, Isaac Newton, národnost, datum narození, životopis, věda, datum úmrtí, popis, národnost, wiki, Isaac Newton, místo narození, biografie, osobnost

Pojem Isaac Newton je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Linky na jiné informační zdroje

Hledat výraz Isaac Newton na Google obrázcích

Najít pojem Isaac Newton ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat termín Isaac Newton ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat slovo Isaac Newton ve fulltextu vyhledávače Info.com

Zkusit najít heslo Isaac Newton v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Dál můžete zkusit hledat slovo Isaac Newton například ve Wikislovníku, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, ve ruském vyhledávači Yandex nebo v Google překladači.

Další vybraná hesla, osobnosti, odborné termíny a pojmy

Stručná biografie, resp. životopis osoby Isaac Newton

Tyto stránky vám umožnili zjistit Kdo byl Isaac Newton? Kdy se narodil Isaac Newton? Kde se narodil Isaac Newton? Kdy zemřel Isaac Newton? Isaac Newton je v sekci Věda

Kategorie věda, laborantka, isaac Newton, ilustrační obrázek

Text vytvořen redaktory Superia.cz. Přes veškerou snahu mohou texty obsahovat faktické i pravopisné chyby za což se předem omlouváme. Věříme, že chápete, že texty nemohou být často aktualizovány. Můžete se pokusit také najít informace osobnost, osobu, člověka Isaac Newton dejme tomu třeba ve Wikipedii, kde můžete najít nejspíše delší a podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Isaac Newton i v jiné kategorii než je věda.