Kdo byl Isaac Newton? Životopis Isaac Newton, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Isaac Newton?

Kdo byl Isaac Newton? Životopis, informace, biografie, věda

Isaac Newton byl matematik, fyzik a myslitel. V dětství ho vychovávali prarodiče a zajistili mu vzdělání. Po studiu na gymnáziu zamířil na Cambridge, kde se setkal s knihami od Keplera, Descarta nebo Galilea. V roce 1665 zasáhla Anglii silná morová rána, tzv. Velký mor. Kvůli epidemii byla přerušena také výuka na Cambridge a Newton odjel na venkov. Na rodném statku pobýval dva roky a do této doby spadá slavná historka, dle které Newton objevil teorii gravitace, když mu na hlavu spadlo jablko. Pravděpodobnější ale je, že ho k úvahám o gravitaci dovedlo pouhé pozorování padajícího ovoce. Po obnovení výuky úspěšně dokončil univerzitní vzdělání a stal se profesorem matematiky na Cambridge. Za sestrojení optického dalekohledu se stal členem Královské společnosti, ve které se nakonec stal předsedou. Roku 1705 ho královna Anna Stuartovna povýšila na rytíře, díky tomu získal šlechtický titul. Poté vstoupil do politiky. Nejdříve byl poslancem, později se stal dokonce ministrem financí.
Newton byl jednou z největších osobností evropských intelektuálních dějin. Přestože byl věřící člověk a hluboce se zabýval Biblí, ve vědecké a intelektuální činnosti podporoval osvícenství a racionalistickou filosofii. Položil tak základy exaktní vědy založené na přesnosti a matematizaci, díky které následně moderní věda dosáhla převratných objevů a poznatků. Pro tyto účely vymyslel formální jazyk, který umožnil symbolicky zapisovat různé fyzikální jevy. Dokázal, že přírodní zákony platí všude stejně – na Zemi i ve vesmíru. Tím rozporoval Aristotela, který obě sféry odděloval. Na základě pohybu nebeských těles formuloval Newtonův gravitační zákon, který popisuje, jakou gravitační silou na sebe tělesa působí dle své hmotnosti. Newton objevy shrnul v knize Matematické principy přírodní filozofie, která je považována za jedno s nejdůležitějších děl moderní vědy.

Základní údaje o osobě Isaac Newton

Národnost: britská
Datum narození: 4. ledna 1643
Místo narození: Woolsthorpe-by-Colsterworth, Anglie
Datum úmrtí: 31. března 1727

Zaujala vás biografie osobnosti Isaac Newton? Potom se podělte s kamarády na sociálních sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu

Rozumíte pojmu Azbest? Pamatujete si definici pojmu Bakterie? Znáte definici termínu Netflix? Vzpomněli byste si co znamená slovo Státní dluh?

Klíčová slova: kde se narodil Isaac Newton?, lexikon, život, životopis, wiki, narození, datum narození, nežijící, vysvětlení, popis, místo narození, věda, biografie, osobnost, Kdy zemřel Isaac Newton, osobnosti

Pojem Isaac Newton je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Jiné informační zdroje o frázi Isaac Newton

Vyhledat výraz Isaac Newton ve vyhledávači Qwant

Zkusit najít výraz Isaac Newton ve Wikislovníku

Zkusit najít heslo Isaac Newton ve fulltextu Seznam.cz

Hledat videa s názvem Isaac Newton na Youtube

Najít slovo Isaac Newton v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Dál můžete zkusit hledat slovo Isaac Newton například ve Wikipedii, v Google překladači, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, ve fulltextu Yahoo.com nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Náhodných výběr osobností, odborných pojmů, termínů a slov

Stručná biografie, resp. životopis osoby Isaac Newton

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku Kdo byl Isaac Newton? Kdy se narodil Isaac Newton? Kde se narodil Isaac Newton? Kdy zemřel Isaac Newton? Isaac Newton se nachází v sekci Věda

Text napsán pro Superia.cz. Žádným způsobem neručíme za informace nebo obsah uvedený na těchto internetových stránkách. Návštěvníci, omluvte nás prosím, že nestíháme pravidelně aktualizovat texty. Můžete též vyzkoušet hledat informace osobnost, osobu, člověka Isaac Newton např. na stránkách Wikipedie, kde můžete najít nejspíše podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Isaac Newton i v jiné kategorii než je věda.