Kdo byl Gregor Mendel? Životopis Gregor Mendel, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Gregor Mendel

Kdo byl Gregor Mendel? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Johann Gregor Mendel byl přírodovědec, zakladatel genetiky a objevitel zákonů o dědičnosti. Narodil se v Hynčicích ve Slezsku na území tehdejšího Rakouského císařství. V Hynčicích si prošel základní školou a v Lipníku nad Bečvou školou střední. Po studiích na Univerzitě Františka Palackého v letech 1840 – 1843 vstoupil do kláštera sv. Tomáše v Brně. V Brně absolvoval studia teologie a v roce 1847 byl vysvěcen na kněze. Stalo se tak v kostele sv. Michala, kde Mendel sloužil první mši. Na gymnáziu ve Znojmě suploval němčinu, latinu, řečtinu a matematiku. Poté mezi lety 1851 – 1853 studoval fyziku, matematiku, botaniku a chemii na Vídeňské univerzitě, kterou nakonec musel kvůli nemoci opustit. Od roku 1856 věnoval 7 let křížení hrachu a díky jeho pozorování později definoval principy dědičnosti, dnes známé jako Mendelovy zákony dědičnosti. Pro meteorologický ústav ve Vídni Mendel od roku 1862 prováděl meteorologická měření. 9 z jeho 13 publikací je o meteorologii. V roce 1869 se stal viceprezidentem Přírodovědeckého spolku. V Augustiniánském klášteře ve Starém Brně se stal opatem a funkci vykonával až do roku 1884, kdy po těžké nemoci zemřel. Po vědci je pojmenovaná česká vědecká stanice na Antarktidě, Mendelova univerzita v Brně a planetka 3313.

Hlavní informace o osobě Gregor Mendel

Národnost: rakouská
Datum narození: 20. 7. 1822
Místo narození: Hynčice, Slezsko, Rakouské císařství
Datum úmrtí: 6. 1. 1884

Popis osobnosti Gregor Mendel můžete sdílet s jinými osobami na sociálních sítích Pinterestu, Facebooku či Twitteru.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu

Pamatujete si definici pojmu Dokonalý trh? Vzpomněli byste si na význam slova Kandela? Znáte termín Monolog? Znáte definici termínu Feeder?

Klíčová slova: Kdy zemřel Gregor Mendel, vysvětlení, osobnost, biografie, wiki, Gregor Mendel, wikipedie, kdy se narodil Gregor Mendel?, popis, věda, kdo je Gregor Mendel?, nežijící, zajímavosti, život, narození, národnost

Pojem Gregor Mendel je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Odkazy na vyhledávače, online encyklopedie a slovníky

Hledat videa s názvem Gregor Mendel na Youtube

Hledat frázi Gregor Mendel na Google.cz

Hledat frázi Gregor Mendel na Google obrázcích

Najít termín Gregor Mendel ve vyhledávači Yahoo

Zkusit najít slovo Gregor Mendel v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Dál můžete zkusit hledat slovo Gregor Mendel například ve Wikislovníku, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve ruském vyhledávači Yandex, v Google obrázcích nebo v projektu slovnik.cz.

Náhodných výběr osobností, odborných termínů, pojmů a hesel

Životopis, kdo je Gregor Mendel? Stručná biografie

Teď už znáte odpověď na otázku Kdo byl Gregor Mendel? Kdy se narodil Gregor Mendel? Kde se narodil Gregor Mendel? Kdy zemřel Gregor Mendel? Gregor Mendel je v kategorii Věda

Kategorie věda, laboratoř, gregor Mendel, ilustrační obrázek

Text napsán pro Superia.cz. Neručíme za přesnost, úplnost a hodnověrnost jakýchkoliv informací sdělovaných prostřednictvím těchto webových stránek. Data na webu nejsou pravidelně aktualizovaná, texty nemusí vždy reflektovat aktuální stav. Můžete též vyzkoušet hledat informace osobnost, osobu, člověka Gregor Mendel kupříkladu ve Wikipedii, kde můžete najít o mnoho podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Gregor Mendel i v jiné kategorii než je věda.