Kdo byl Gregor Mendel? Životopis Gregor Mendel, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Gregor Mendel?

Kdo byl Gregor Mendel? Životopis, informace, biografie, věda

Johann Gregor Mendel byl přírodovědec, zakladatel genetiky a objevitel zákonů o dědičnosti. Narodil se v Hynčicích ve Slezsku na území tehdejšího Rakouského císařství. V Hynčicích si prošel základní školou a v Lipníku nad Bečvou školou střední. Po studiích na Univerzitě Františka Palackého v letech 1840 – 1843 vstoupil do kláštera sv. Tomáše v Brně. V Brně absolvoval studia teologie a v roce 1847 byl vysvěcen na kněze. Stalo se tak v kostele sv. Michala, kde Mendel sloužil první mši. Na gymnáziu ve Znojmě suploval němčinu, latinu, řečtinu a matematiku. Poté mezi lety 1851 – 1853 studoval fyziku, matematiku, botaniku a chemii na Vídeňské univerzitě, kterou nakonec musel kvůli nemoci opustit. Od roku 1856 věnoval 7 let křížení hrachu a díky jeho pozorování později definoval principy dědičnosti, dnes známé jako Mendelovy zákony dědičnosti. Pro meteorologický ústav ve Vídni Mendel od roku 1862 prováděl meteorologická měření. 9 z jeho 13 publikací je o meteorologii. V roce 1869 se stal viceprezidentem Přírodovědeckého spolku. V Augustiniánském klášteře ve Starém Brně se stal opatem a funkci vykonával až do roku 1884, kdy po těžké nemoci zemřel. Po vědci je pojmenovaná česká vědecká stanice na Antarktidě, Mendelova univerzita v Brně a planetka 3313.

Hlavní informace o osobě Gregor Mendel

Národnost: rakouská
Datum narození: 20. 7. 1822
Místo narození: Hynčice, Slezsko, Rakouské císařství
Datum úmrtí: 6. 1. 1884

Budeme rádi, pokud budete tuto stručnou biografii s osobou Gregor Mendel sdílet s kolegy prostřednictvím níže uvedených buttonků na sociálních sítích Facebook, Reddit, Pinterest nebo Twitter.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku

Pamatujete si definici pojmu Dystopie? Pamatujete si definici pojmu Výsečník? Znáte termín Evoluce? Vzpomněli byste si co znamená slovo Molekula?

Klíčová slova: vysvětlení, národnost, věda, kde se narodil Gregor Mendel?, věda, biografie, život, narození, nežijící, národnost, osobnost, kdy se narodil Gregor Mendel?, wiki, osobnosti, Kdy zemřel Gregor Mendel, Gregor Mendel

Pojem Gregor Mendel je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte výraz Gregor Mendel v dalších zdrojích

Vyhledat pojem Gregor Mendel ve Wikislovníku

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Gregor Mendel ve Wikimedia Commons

Hledejte bez špehování slovo Gregor Mendel ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat videa s názvem Gregor Mendel na Youtube

Zkusit najít Gregor Mendel ve fulltextu vyhledávače Info.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Gregor Mendel například ve vyhledávači Seznam.cz, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve fulltextu Yahoo.com, ve fulltextu Google.cz nebo v projektu slovnik.cz.

Náhodných výběr osobností, hesel, pojmů a odborných termínů

Stručná biografie, resp. životopis osoby Gregor Mendel

Teď už znáte odpověď na otázku Kdo byl Gregor Mendel? Kdy se narodil Gregor Mendel? Kde se narodil Gregor Mendel? Kdy zemřel Gregor Mendel? Gregor Mendel se nachází v sekci Věda

Text vytvořen pro server Superia.cz. Omlouváme se za možné chyby v textech. Litujem, že není v našich silách provádět pravidelně aktualizace všech textů. Pokuste se vyhledat osobnost, osobu, člověka Gregor Mendel dejme tomu třeba v projektu Wikipedie, kde můžete najít nejspíše delší a podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Gregor Mendel i v jiné kategorii než je věda.