Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Životopis Dmitrij Ivanovič Mendělejev, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev?

Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Životopis, informace, biografie, věda

Dmitrij Ivanovič Mendělejev byl chemik a fyzik. V dětství trávil hodně času ve sklárně, kterou provozovala jeho matka. To mělo velký význam pro budoucí vědeckou dráhu, protože díky pozorování sklářských procesů začal obdivovat chemicko-fyzikální děje a přeměny. Po vystudování gymnázia se rodina přesunula do Petrohradu a Mendělejev začal studovat Fakultu fyziky a matematiky na Hlavním pedagogickém institutu. Stal se velmi úspěšným studentem a mohl pokračovat v magisterském studiu, ale kvůli špatnému zdraví se raději přestěhoval do jižněji položené Oděsy. Poté se však vrátil a dokončil magisterské studium. Pro rozšíření vzdělání odcestoval do Evropy a usadil se v německém Heidelbergu, kde si zařídil vlastní laboratoř. Po návratu do Ruska se usadil v Petrohradu, působil na tamní univerzitě a spoluzaložil Ruskou chemickou společnost.
Mendělejev napsal několik stovek prací o rozmanitých tématech. Během psaní učebnice o chemii se začal zabývat tříděním chemických prvků. Použil periodickou závislost na atomové hmotnosti a formuloval Periodický zákon, na jehož základě byla následně vytvořena periodická tabulka prvků. Vedle toho se celý život věnoval technologickým inovacím v zemědělství, zdokonaloval hnojiva a pracoval na vlastním statku. Výzkum plynů zužitkoval při návrhu, aby se balony plnily raději vodíkem než svítiplynem. Získal velkou popularitu, ale jeho kandidatury do Ruské akademie věd byly z politických důvodů vždy zamítnuty.

Základní informace o osobě Dmitrij Ivanovič Mendělejev

Národnost: ruská
Datum narození: 8. února 1834
Místo narození: Tobolsk, Rusko
Datum úmrtí: 2. února 1907

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku kdo je Dmitrij Ivanovič Mendělejev? s kamarády na Pinterestu, Redditu, Twitteru či Facebooku.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu

Vzpomněli byste si co znamená slovo Glycerol? Znáte pojem Zelený zákal? Víte, co je to Airsoft? Vzpomenete si na definici slova Terorismus?

Klíčová slova: národnost, vysvětlení, nežijící, národnost, wiki, věda, Dmitrij Ivanovič Mendělejev, narození, věda, kdy se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev?, osobnosti, kde se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev?, místo narození, informace, biografie, Kdy zemřel Dmitrij Ivanovič Mendělejev

Pojem Dmitrij Ivanovič Mendělejev je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Další informace o pojmu Dmitrij Ivanovič Mendělejev hledejte v níže uvedených zdrojích

Hledat výraz Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve vyhledávači Yandex

Najít termín Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve Wikislovníku

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve Wikimedia Commons

Zkusit najít frázi Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Dmitrij Ivanovič Mendělejev například ve videích na Youtube, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, v evropském vyhledávači Qwant nebo v Google překladači.

Často hledané výrazy, osobnosti, termíny a odborné pojmy

Životopis, kdo je Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Stručná biografie

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kdy se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kde se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kdy zemřel Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Dmitrij Ivanovič Mendělejev je v sekci Věda

Sepsáno redaktory Superia.cz. Možnost chyb vyhrazena. Nemáme možnost soustavné aktualizace všech textů. Vyzkoušejte nalézt osobnost, osobu, člověka Dmitrij Ivanovič Mendělejev kupříkladu ve známé Wikipedii, kde naleznete nejspíš podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Dmitrij Ivanovič Mendělejev i v jiné kategorii než je věda.