Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Životopis Dmitrij Ivanovič Mendělejev, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Dmitrij Ivanovič Mendělejev

Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Dmitrij Ivanovič Mendělejev byl chemik a fyzik. V dětství trávil hodně času ve sklárně, kterou provozovala jeho matka. To mělo velký význam pro budoucí vědeckou dráhu, protože díky pozorování sklářských procesů začal obdivovat chemicko-fyzikální děje a přeměny. Po vystudování gymnázia se rodina přesunula do Petrohradu a Mendělejev začal studovat Fakultu fyziky a matematiky na Hlavním pedagogickém institutu. Stal se velmi úspěšným studentem a mohl pokračovat v magisterském studiu, ale kvůli špatnému zdraví se raději přestěhoval do jižněji položené Oděsy. Poté se však vrátil a dokončil magisterské studium. Pro rozšíření vzdělání odcestoval do Evropy a usadil se v německém Heidelbergu, kde si zařídil vlastní laboratoř. Po návratu do Ruska se usadil v Petrohradu, působil na tamní univerzitě a spoluzaložil Ruskou chemickou společnost.
Mendělejev napsal několik stovek prací o rozmanitých tématech. Během psaní učebnice o chemii se začal zabývat tříděním chemických prvků. Použil periodickou závislost na atomové hmotnosti a formuloval Periodický zákon, na jehož základě byla následně vytvořena periodická tabulka prvků. Vedle toho se celý život věnoval technologickým inovacím v zemědělství, zdokonaloval hnojiva a pracoval na vlastním statku. Výzkum plynů zužitkoval při návrhu, aby se balony plnily raději vodíkem než svítiplynem. Získal velkou popularitu, ale jeho kandidatury do Ruské akademie věd byly z politických důvodů vždy zamítnuty.

Základní informace o osobě Dmitrij Ivanovič Mendělejev

Národnost: ruská
Datum narození: 8. února 1834
Místo narození: Tobolsk, Rusko
Datum úmrtí: 2. února 1907

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku kdo je Dmitrij Ivanovič Mendělejev? s vašimi známými a kamarády na sociálních sítích Twitter, Facebook, Pinterest a Reddit.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru

Vzpomněli byste si co znamená slovo Zubní můstek? Rozumíte pojmu ET? Víte, co je to Preambule? Znáte pojem Pólo?

Klíčová slova: Dmitrij Ivanovič Mendělejev, popis, lexikon, informace, biografie, životopis, věda, kdy se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev?, Dmitrij Ivanovič Mendělejev, wiki, narození, osobnost, datum narození, kdo to je, místo narození, kde se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev?

Pojem Dmitrij Ivanovič Mendělejev je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Pro další informace o termínu Dmitrij Ivanovič Mendělejev zkuste tyto odkazy

Hledat videa s názvem Dmitrij Ivanovič Mendělejev na Youtube

Hledat pojem Dmitrij Ivanovič Mendělejev na Google.cz

Hledat pojem Dmitrij Ivanovič Mendělejev na Google obrázcích

Vyhledat slovo Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat výraz Dmitrij Ivanovič Mendělejev ve Wikipedii

Dál můžete zkusit hledat slovo Dmitrij Ivanovič Mendělejev například ve fulltextu Yahoo.com, v ABC slovníku cizích slov a synonym, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, ve vyhledávači Seznam.cz nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Náhodné osobnosti, pojmy, výrazy, slova a odborné termíny

Stručná biografie, resp. životopis osoby Dmitrij Ivanovič Mendělejev

Na stránce jste se mohli dozvědět: Kdo byl Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kdy se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kde se narodil Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Kdy zemřel Dmitrij Ivanovič Mendělejev? Dmitrij Ivanovič Mendělejev se nachází v sekci Věda

Kategorie věda, mladý historik, dmitrij Ivanovič Mendělejev, ilustrační obrázek

Tento text byl napsán redaktory Superia.cz. Neručíme za úplnost, správnost, přesnost ani aktuálnost zde uvedených informací. Litujem, že není v našich silách provádět pravidelně aktualizace všech textů. Zkuste najít informace osobnost, osobu, člověka Dmitrij Ivanovič Mendělejev řekněme například ve známé Wikipedii, kde naleznete nejspíš podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Dmitrij Ivanovič Mendělejev i v jiné kategorii než je věda.