Kdo byl Louis Pasteur? Životopis Louis Pasteur, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Louis Pasteur?

Kdo byl Louis Pasteur? Životopis, informace, biografie, věda

Louis Pasteur byl chemik a biolog. Jeho otec byl koželuh a Pasteur měl převzít rodinné řemeslo. Ve škole ale projevoval velkou snahu a inteligenci, takže šel nakonec studovat chemii na univerzitu do Paříže. Po dokončení studia pracoval na univerzitě ve Štrasburku, kde potkal svoji budoucí manželku Marií Laurentovou. Pasteur se proslavil objevem, že kvašení je produktem mikroorganismů. Následně vyvinul metodu, jak zabránit nežádoucímu kvašení, tzv. pasterizaci. Tuto metodu si objednalo válečné loďstvo Francie, které se potýkalo s problémem kvašení vína. Výzkum pokračoval a Pasteur zjistil, že mikroorganismy způsobují také choroby nebo hnilobu. Po francouzském loďstvu byl ohrožen francouzský průmysl, protože se rozšířil bourcový mor a omezoval produkci hedvábí. Pasteur vytvořil soubor hygienických pravidel, která šíření nákazy omezila. Předchozí poznatky zužitkoval při vývoji vakcíny, která využívá část bakterie nebo viru ke stimulaci imunity. V roce 1885 provedl slavné očkování proti vzteklině, když zachránil chlapce pokousaného psem. O dva roky později založil v Paříži Pasteurův ústav, který je dodnes centrem lékařského výzkumu. V 19. století byl ve vědě rozšířený ateismus. Pasteur tento trend narušoval, protože byl pevně věřící katolík a tvrdil, že víra a věda nejsou nepřátelé, nýbrž spojenci. Pasteurova plodná vědecká činnost zajistila řadu důležitých objevů v prevenci a léčbě chorob, které do té doby byly často smrtelné. Je považován za zakladatele několika vědeckých oborů, například mikrobiologie nebo imunologie.

Základní údaje o osobě Louis Pasteur

Národnost: francouzská
Datum narození: 27. prosince 1822
Místo narození: Dole, Francie
Datum úmrtí: 28. září 1895

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Louis Pasteur s vašimi kamarády na Pinterestu, Redditu, Twitteru či Facebooku.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Víte, co je to Vigilie? Víte co je Kapustňák? Vzpomněli byste si na význam slova Šikana? Vzpomněli byste si co označuje výraz Infinitiv?

Klíčová slova: kde se narodil Louis Pasteur?, Louis Pasteur, národnost, životopis, místo narození, lexikon, narození, věda, kdo to je, informace, biografie, osobnosti, Kdy zemřel Louis Pasteur, Louis Pasteur, život, wiki

Pojem Louis Pasteur je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Pro další informace o termínu Louis Pasteur zkuste tyto odkazy

Hledat pojem Louis Pasteur ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat termín Louis Pasteur ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít výraz Louis Pasteur na Google obrázcích

Zkusit najít heslo Louis Pasteur ve Wikislovníku

Hledat videa s názvem Louis Pasteur na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Louis Pasteur například ve vyhledávači Seznam.cz, v Lingea slovnících, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Další osobnosti, lidé, pojmy, významy slov, hesla, výrazy

Stručná biografie, resp. životopis osoby Louis Pasteur

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku Kdo byl Louis Pasteur? Kdy se narodil Louis Pasteur? Kde se narodil Louis Pasteur? Kdy zemřel Louis Pasteur? Louis Pasteur je v kategorii Věda

Text vytvořen pro server Superia.cz. Omlouváme se za možné chyby v textech. Litujem, že není v našich silách provádět pravidelně aktualizace všech textů. Zkuste hledat osobnost, osobu, člověka Louis Pasteur dejme tomu třeba v projektu Wikipedia, kde můžete najít mnohem podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Louis Pasteur i v jiné kategorii než je věda.