Kdo byl Edmund Halley? Životopis Edmund Halley, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo byl Edmund Halley?

Kdo byl Edmund Halley? Životopis, informace, biografie, věda

Edmund Halley byl fyzik, matematik, astronom a meteorolog původem z Anglie. Narodil se v londýnské části Haggerston. Již v 17 letech začal studovat v Oxfordu na Queen’s College (1673). Již během jeho studií vydal publikaci o slunečních skvrnách a sluneční soustavě. Astronom John Flamsteed začal spolupracovat s Halleyem a pomohl mu publikovat vědecký článek v časopise Philosophical Transaction. Roku 1676 se stal Halley asistentem Flamsteeda na Greenwichské observatoři v Londýně. Ve stejném roce odjel na ostrov Sv. Helena, kde po dobu dvou let studoval hvězdy. Po návratu do Anglie vydal dílo Catalogus Stellarum Australium, kde popsal 341 hvězd a byl rovněž jmenován členem Royal Society. Na Sv. Heleně zkoumal také podmořský život, sépie a slanost mořské vody. Po dvou letech od jeho návratu z expedice vydal druhé dílo o pasátech a monzunech.
S fyzikem Isaacem Newtonem probíral Keplerův zákon o pohybu planet. Na Halleyovy náklady roku 1687 vyšla Newtonova kniha Principia Mathematica Philosophiae Naturalis.
Roku 1693 vydal článek o životních rentách, který v té době ovlivnil pojišťovnictví.
Byl jmenován kapitánem lodi Paramore (1698) a měl za úkol pozorovat zemský magnetismus. Expedice trvala dva roky a po návratu vydal publikaci Obecná Mapa o Odchylkách Kompasu (1701), kde byly poprvé zakresleny Halleyovy čáry (izogony).
Na univerzitě v Oxfordu byl v roce 1703 jmenován profesorem geometrie. O 7 let později získal titul doktora práv (1710). Vydal knihu Synopsis Astronomia Cometicae (1705), kde se domníval, že komety z roku 1456, 1531, 1607, 1682 jsou jedna a ta samá. Předpověděl návrat této komety na rok 1758. Když se jeho teorie potvrdila, pojmenovali tuto kometu Halleyova. Po úmrtí astronoma Flamsteeda (1720) se královským astronomem stal právě Halley, který zde působil až do své smrti roku 1742. Je po něm pojmenovaná výzkumná stanice na Antarktidě.

Základní údaje o osobě Edmund Halley

Národnost: anglická
Datum narození: 8. 11. 1656
Místo narození: Haggerston, Londýn, Anglie
Datum úmrtí: 25. 1. 1742

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Edmund Halley s partnery, kolegy a kamarády na internetových společenských sítích typu Pinterest, Reddit, Twitter či Facebooku, který je z nich nejznámější a nejpopulárnější.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Vzpomněli byste si co označuje výraz Náprstek? Vzpomněli byste si co označuje výraz 3G modem? Znáte pojem Ergometrie? Znáte termín Ban?

Klíčová slova: informace, zajímavosti, život, kdo to je, lexikon, datum úmrtí, datum narození, Edmund Halley, kde se narodil Edmund Halley?, narození, věda, osobnost, Kdy zemřel Edmund Halley, kdy se narodil Edmund Halley?, životopis, národnost

Pojem Edmund Halley je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Zkuste zjistit více informací o slovu Edmund Halley v následujících zdrojích

Zkusit najít pojem Edmund Halley ve Wikipedii

Zkusit najít slovo Edmund Halley v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Vyhledat heslo Edmund Halley ve vyhledávači Yahoo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Edmund Halley ve Wikimedia Commons

Najít slovo Edmund Halley ve fulltextu vyhledávače Info.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Edmund Halley například v Google obrázcích, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve fulltextu Google.cz, v evropském vyhledávači Qwant nebo v Lingea slovnících.

Náhodných výběr osobností, odborných pojmů, termínů a slov

Životopis, kdo je Edmund Halley? Stručná biografie

Tyto stránky vám umožnili zjistit Kdo byl Edmund Halley? Kdy se narodil Edmund Halley? Kde se narodil Edmund Halley? Kdy zemřel Edmund Halley? Edmund Halley je v kategorii Věda

Sepsáno redaktory Superia.cz. Neručíme za správnost a úplnost informací na Webových stránkách uvedených. Bohužel, častá aktualizace není v našich silách. Aktuální informace lze většinou nalézt osobnost, osobu, člověka Edmund Halley kupříkladu v projektu Wikipedia, kde můžete najít podrobný popis, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Edmund Halley i v jiné kategorii než je věda.