Kdo je Václav Cílek? Životopis Václav Cílek, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Kdo je Václav Cílek?

Kdo je Václav Cílek? Životopis, informace, biografie, věda

Václav Cílek je český spisovatel, geolog, bývalý pracovník Hornického ústavu Akademie Věd ČR a popularizátor věd. Cílek se narodil v Brně a od mala pobýval se svými rodiči v africké Tanzanii (jeho otec zde pracoval jako geolog). V Tanzanii také navštěvoval střední školu v letech 1969-70. Po návratu do ČR absolvoval hornickou průmyslovou školu v Příbrami. Poté odešel do Prahy, kde vystudoval geologii na Přírodovědecké Fakultě UK v Praze. Po vysoké škole působil 10 let v Hornickém ústavu Akademie věd ČR (1980-90). Následující 4 roky byl členem Geologického ústavu AV ČR (1990-94). Během let 1994-2001 pracoval na částečný úvazek v Centru teoretických studií. O tři roky později se dostal na pozici ředitele Geologického ústavu AV ČR (2004). Po osmi letech se vzdal pozice ředitele a vrátil se na pozici vědeckého pracovníka (2012). Ve svých knihách se věnuje zejména popularizaci vědy, změnám klimatu, vývojem české krajiny, ale také filosofii, teologii, hudbě nebo výtvarnému umění. Své vědecké články publikuje v časopisech Respekt nebo Vesmír.
Ve spolupráci s Českou televizí se podílel na pořadech Putování starými cestami (2005), Aleje jako součástí naší krajiny (2007), Kameny v české krajině (2008), Řeka v proudu času (2009), Podzemní Čechy (2001). Během svého života doposud vydal tři desítky knih, jako třeba Kameny domova (2011), Prohlédni si tu zemi (2012), Krajiny domova (2013) nebo Podzemní památky středních Čech (2019).
Cílek obdržel Cenu Toma Stopparda za knihu Makom: Kniha míst (2004) a Cenu ministra životního prostředí za popularizaci české vědy (geologie a klimatologie).

Základní údaje o osobě Václav Cílek

Národnost: česká
Datum narození: 11. 5. 1955
Místo narození: Brno, Československo

Zaujala vás biografie osobnosti Václav Cílek? Potom se podělte s partnery, kolegy a kamarády na sociálních sítích Pinterestu, Facebooku či Twitteru.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Znáte definici termínu Keylogger? Vzpomněli byste si co označuje výraz Dermatitida? Vzpomněli byste si co označuje výraz Olovnice? Znáte termín Xanax?

Klíčová slova: wiki, Václav Cílek, kde se narodil Václav Cílek?, datum narození, národnost, věda, osobnosti, věda, místo narození, kdo je Václav Cílek?, informace, život, lexikon, popis, kdy se narodil Václav Cílek?, Václav Cílek

Pojem Václav Cílek je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte v dalších online informačních zdrojích

Zkusit najít heslo Václav Cílek ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít výraz Václav Cílek na Google obrázcích

Vyhledat heslo Václav Cílek ve vyhledávači Yahoo

Hledat heslo Václav Cílek ve vyhledávači Yandex

Vyhledat termín Václav Cílek ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Václav Cílek například v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve videích na Youtube, ve Wikipedii nebo v Google překladači.

Podívejte se také na tyto osobnosti, odborné výrazy, pojmy, termíny a slova

Biografie, životopis, kdo je to Václav Cílek?

Právě jste zjistili Kdo je to Václav Cílek? Kdy se narodil Václav Cílek? Kde se narodil Václav Cílek? Václav Cílek patří do sekce Věda

Tento text byl napsán redaktory Superia.cz. Provozovatel v žádném případě neručí za aktuálnost, správnost a přesnost údajů zveřejněných na stránkách. Doufáme, že chápete, že není v našich silách provádět pravidelnou aktualizaci všech pojmů. Doporučujeme vyhledat osobnost, osobu, člověka Václav Cílek například na stránkách Wikipedie, kde můžete najít delší text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Václav Cílek i v jiné kategorii než je věda.