Kdo byl Amedeo Avogadro? Životopis Amedeo Avogadro, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Amedeo Avogadro

Kdo byl Amedeo Avogadro? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Amedeo Avogadro se narodil v roce 1776 v Itálii městě Turíně. Pracoval jako italský vědec v oboru chemie. Nejznámější je jeho koncept Avogadrova čísla, který říká, že počet atomů v jednom molu látky je roven 6,022 x 1023. Toto číslo je známé jako Avogadrova konstanta.
Avogadro studoval matematiku a fyziku na Královské škole v Turíně. Zde získal titul profesora matematiky a fyziky. V roce 1811 publikoval článek, ve kterém navrhnul, aby „stejné objemy plynů při stejné teplotě a tlaku obsahovaly stejný počet atomů nebo molekul”. Myšlenka je známá jako Avogadrova hypotéza. V té době nebyla přijata, ale položila základ pro rozvoj kinetické teorie plynů.
Kromě své práce o plynech, zasáhl Avogadro také do oblasti krystalografie. Krystalová struktura látky je určena uspořádáním atomů nebo molekul. Za jeho života nebyla teorie pochopena, ale později se stala důležitým pojmem při studiu krystalových struktur.
Veškeré jeho práce nebyly uznávány, protože jeho myšlenky podléhaly kritice chemiků. Avogadrovo číslo nebylo používáno. Obrat nastal s vývojem kinetické teorie plynů na konci 19. století až počátek 20. století.
V následujících letech byly Avogadrovy příspěvky v oblasti chemie uznány a oceněny. Mezinárodní unie čisté a aplikované chemie (IUPAC) na jeho počest pojmenovala počet částic jednoho molu látky jako Avogadrovu konstantu. Myšlenky jsou součástí základů moderní chemie a jeho práce jsou studovány a používány dodnes.
Kromě toho byl v roce 2007 zahájen projekt Avogadro. Mezinárodní úsilí o redefinici kilogramu z hlediska Avogadrovy konstanty. Projekt byl dokončen v roce 2019 a Avogadrova konstanta byla definována přesně 6,02214076 x 1023 na mol.
Odkaz tohoto mimořádného člověka nadále ctí a oslavují vědci a chemici po celém světě. Práce v oblasti vědy mají trvalý dopad a jsou nadále využívány ve výzkumu a vývoji nových technologií.

Hlavní informace o osobě Amedeo Avogadro

Národnost: italská
Datum narození: 9. srpna 1776
Místo narození: Turín, Itálie
Datum úmrtí: 9. července 1856

Budeme rádi, pokud budete tuto stručnou biografii s osobou Amedeo Avogadro sdílet s přáteli na Pinterestu, Facebooku, Twitteru, Redditu nebo na zde neuvedených společených sítích.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Vzpomněli byste si co znamená slovo Anotace? Rozumíte pojmu Novoluní? Víte, co je to Bipolární porucha? Znáte pojem Meteorologie?

Klíčová slova: narození, kdo je Amedeo Avogadro?, národnost, datum úmrtí, věda, kdo to je, datum narození, nežijící, informace, Kdy zemřel Amedeo Avogadro, zajímavosti, místo narození, osobnost, Amedeo Avogadro, Amedeo Avogadro, osobnosti

Pojem Amedeo Avogadro je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte v dalších online informačních zdrojích

Zkusit najít výraz Amedeo Avogadro ve vyhledávači Yahoo

Najít výraz Amedeo Avogadro ve Wikislovníku

Zkusit najít výraz Amedeo Avogadro ve vyhledávači Qwant

Najít termín Amedeo Avogadro na Google.cz

Hledat videa s názvem Amedeo Avogadro na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Amedeo Avogadro například v evropském vyhledávači Qwant, v nabídce zboží na Heureka.cz, v Seznam.cz slovníku cizích slov, ve vyhledávači Seznam.cz nebo v Lingea slovnících.

Výběr osobností, pojmů, výrazů, odborných termínů a slov

Biografie, životopis, kdo je to Amedeo Avogadro?

Teď již zajisté znáte správnou odpověď na otázku Kdo byl Amedeo Avogadro? Kdy se narodil Amedeo Avogadro? Kde se narodil Amedeo Avogadro? Kdy zemřel Amedeo Avogadro? Amedeo Avogadro patří do kategorie Věda

Tento text byl napsán redaktory Superia.cz. Snažili jsme se kontrolovat a ověřovat texty a informace. Přesto se mohlo stát, že je zde nepřesný údaj nebo chyba. Bohužel, nestíháme pravidelně aktualizovat všechny texty. Zkuste též hledat informace osobnost, osobu, člověka Amedeo Avogadro například v projektu Wikipedie, kde můžete najít nejspíš delší text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Amedeo Avogadro i v jiné kategorii než je věda.