Kdo byl Antoine Lavoisier? Životopis Antoine Lavoisier, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Antoine Lavoisier

Kdo byl Antoine Lavoisier? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Antoine Lavoisier byl francouzský chemik, který je považován za „otce moderní chemie“. Díky své průkopnické práci v 18. století. Narodil se v Paříži v roce 1743 do bohaté rodiny. Studoval práva, ale jeho skutečnou vášní byla věda.
Lavoisier začal svou vědeckou kariéru studiem botaniky a geologie. Později se zaměřil na chemii. V oboru si rychle udělal jméno a v roce 1768 byl zvolen do Francouzské akademie věd. V roce 1772 byl jmenován do Královské akademie věd. Jedním z Lavoisierových nejdůležitějších příspěvků byla jeho práce o spalování a dýchání. Jako první rozpoznal že oba tyto procesy zahrnují kombinaci s kyslíkem. Objevil, že vzduch se skládá z dvou odlišných plynů – kyslíku a dusíku. Dokázal, že je kyslík nezbytný pro spalování a dýchání.
V roce 1774 Lavoisier a jeho kolega Pierre-Simon Laplace odhalili že diamant je forma uhlíku. Zahřátým kyslíkem ho lze přeměnit na grafit. Poprvé definoval uhlík jako prvek.
Lavoisier také významně přispěl ke studiu plynů. Identifikoval a pojmenoval kyslík a ukázal, že je nezbytný pro spalování a dýchání. Zjistil také, že voda se skládá z vodíku a kyslíku. Voda není prvek, ale sloučenina vodíku a kyslíku a tato sloučenina může být elektrolýzou rozložena na dvě části.
Kromě vědecké práce byl Lavoisier také členem Ferme Générale neboli soukromé společnosti vybírající daně ve Francii. Později zde investoval své veškeré bohatství. Během francouzské revoluce byl obviněn ze zpronevěry. V roce 1794 ho popravili gilotinou. Jeho smrt byla pro vědeckou komunitu velkou ztrátou, protože v době své popravy stále významně přispíval k rozvoji chemie.
Navzdory jeho předčasné smrti byly Lavoisierovy příspěvky vědě a především chemii obrovské. Práce položila základy pro moderní chápání chemických reakcí, podstaty hmoty a zákon o zachování hmoty je dodnes považován za jeden ze základních principů moderní chemie. Dnes je považován za významnou osobnost moderních dějin vědy a jeho odkaz žije v mnoha odvětvích chemie, které se rozvíjejí dodnes.

Hlavní data o osobě Antoine Lavoisier

Národnost: francouzská
Datum narození: 26. srpna 1743
Místo narození: Paříž, Francie
Datum úmrtí: 8. května 1794

Tento text (Antoine Lavoisier) můžete samozřejmě sdílet s přáteli na Twitteru, Redditu, Facebooku nebo jinde.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu

Rozumíte pojmu Sedmá nemoc? Víte co je Retrospektiva? Znáte definici termínu Vyprávění? Vzpomněli byste si co označuje výraz Brunch?

Klíčová slova: národnost, biografie, informace, kdo to je, datum narození, životopis, Antoine Lavoisier, vysvětlení, popis, Antoine Lavoisier, kdo je Antoine Lavoisier?, datum úmrtí, lexikon, wiki, věda, život

Pojem Antoine Lavoisier je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Doporučené zdroje informací k dalšímu studiu

Zkusit najít Antoine Lavoisier ve fulltextu Seznam.cz

Vyhledat pojem Antoine Lavoisier ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Vyhledat termín Antoine Lavoisier ve vyhledávači Yandex

Vyhledat heslo Antoine Lavoisier na Google.cz

Zkusit najít slovo Antoine Lavoisier ve Wikipedii

Dál můžete zkusit hledat slovo Antoine Lavoisier například v Seznam.cz slovníku cizích slov, v projektu slovnik.cz, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, v metavyhledávači Info.com nebo v Google překladači.

Jaké osobnosti, pojmy, odborné termíny a hesla lidé hledají?

Biografie, životopis, kdo je to Antoine Lavoisier?

Nyní již víte Kdo byl Antoine Lavoisier? Kdy se narodil Antoine Lavoisier? Kde se narodil Antoine Lavoisier? Kdy zemřel Antoine Lavoisier? Antoine Lavoisier patří do kategorie Věda

Kategorie věda, mikroskop laboratoř, antoine Lavoisier, ilustrační obrázek

Text byl sepsán pro server Superia.cz. Na informace uvedené na těchto stránkách neposkytujeme záruku. Texty mohou obsahovat nepřesnosti a chyby za které se předem omlouváme. Údaje na stránkách nemusí být aktuální. Přes veškerou snahu bohužel nestíháme pravidelnou aktualizaci informací. Zkuste hledat informace osobnost, osobu, člověka Antoine Lavoisier řekněme třeba na české Wikipedii, kde naleznete podrobný text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Antoine Lavoisier i v jiné kategorii než je věda.