Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Životopis Antoni van Leeuwenhoek, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Antoni van Leeuwenhoek

Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Antoni van Leeuwenhoek byl nizozemský obchodník, vědec, vynálezce, fyzik a průkopník oboru mikroskopie. Leeuwenhoek se narodil v nizozemském Delftu do zámožné měšťanské rodiny. Z důvodu smrti jeho otec musel mladý Antoni přerušit studium na střední škole. Následně začal pracovat v Amsterdamu v obchodu s látkami. Ve 22 letech se vrátil do Delftu a založil si vlastní obchod, ve kterém pracoval až do své smrti.
I když neměl Leeuwenhoek potřebné vzdělání, zajímal se o vědu, zejména o mikrosvět. Roku 1660 obdržel od městského úřadu sinekuru (výnosné zaměstnání bez značných povinností), díky čemuž se začal věnovat mikroskopickému světu. Vyrobil si proto vlastní čočky a mikroskopy, kterými dokázal přiblížit objekty až 275x. Tyto mikroskopy byly nejúčinnější té doby. Svými mikroskopy objevil spermie, krevní buňky, kapiláry, svalová vlákna, sladkovodní polypy a jiné mikroskopické útvary, díky čemuž je dodnes nazýván "otcem mikrobiologie".
Své objevy, které také znázorňoval poměrně přesnými kresbami, začal publikovat od roku 1673 ve vědeckém magazínu britské Královské společnosti Philosophical Transactions. Zpočátku vědci v Londýně jeho objevům nevěřili, ale po ověření správnosti se začalo dostávat Antonimu uznání. Pro své vědecké objevy se v roce 1677 stal členem Královské společnosti v Londýně. O jeho práci se zajímal i ruský car Petr I. Veliký nebo anglická královna Anna, kteří jej dokonce sami navštívili.
Během svého života byl van Leeuwenhoek 2x ženatý (Barbara de Mey, Cornelia Swalmius). Ze dvou manželství vzešly 3 děti (Marie, Margrieta, Philips). Pouze Marie se dožila dospělosti.
Antoni van Leeuwenhoek zemřel v roce 1723 ve věku 90 let.

Hlavní informace o osobě Antoni van Leeuwenhoek

Národnost: nizozemská
Datum narození: 24. 10. 1632
Místo narození: Delft, Nizozemsko
Datum úmrtí: 26. 8. 1723

Popis osobnosti Antoni van Leeuwenhoek můžete sdílet s vašimi přáteli na Twitteru, Redditu nebo Facebooku.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu

Pamatujete si definici pojmu Doména? Vzpomněli byste si co znamená slovo Bombardino? Znáte termín Zápustka? Víte co je Senilita?

Klíčová slova: narození, kdo je Antoni van Leeuwenhoek?, osobnost, datum narození, Antoni van Leeuwenhoek, kdy se narodil Antoni van Leeuwenhoek?, život, osobnosti, datum úmrtí, lexikon, kdo to je, věda, nežijící, zajímavosti, kde se narodil Antoni van Leeuwenhoek?, životopis

Pojem Antoni van Leeuwenhoek je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Linky na další online zdroje

Zkusit najít pojem Antoni van Leeuwenhoek v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Zkusit najít Antoni van Leeuwenhoek ve vyhledávači Yandex

Hledat videa s názvem Antoni van Leeuwenhoek na Youtube

Najít výraz Antoni van Leeuwenhoek ve Wikipedii

Vyhledat termín Antoni van Leeuwenhoek ve vyhledávači Qwant

Dál můžete zkusit hledat slovo Antoni van Leeuwenhoek například ve vyhledávači Seznam.cz, v Google překladači, v Seznam.cz slovníku cizích slov, v metavyhledávači Info.com nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Výběr osobností, pojmů, výrazů, odborných termínů a slov

Biografie, životopis, kdo je to Antoni van Leeuwenhoek?

Teď již zajisté znáte správnou odpověď na otázku Kdo byl Antoni van Leeuwenhoek? Kdy se narodil Antoni van Leeuwenhoek? Kde se narodil Antoni van Leeuwenhoek? Kdy zemřel Antoni van Leeuwenhoek? Antoni van Leeuwenhoek je v kategorii Věda

Text vytvořen pro Superia.cz. Nemůžeme ručit za přesnost, správnost a aktuálnost informací. Veškeré zde uvedené informace jsou bez záruky. Některé informace již mohou být zastaralé nebo neaktuální. Doporučujeme vyhledat informace osobnost, osobu, člověka Antoni van Leeuwenhoek například na webovkách projektu Wikipedia, kde můžete najít nejspíš delší text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Antoni van Leeuwenhoek i v jiné kategorii než je věda.