Kdo byl Galileo Galilei? Životopis Galileo Galilei, slavní lidé, osobnosti z věda

Kdo je to Galileo Galilei?

Kdo to byl Galileo Galilei? Stručný životopis

Galileo Galilei byl astronom, fyzik a filosof, který měl zásadní vliv na zrození moderní vědy. Studoval v Pise a následně vyučoval geometrii a astronomii na univerzitě v Padově. Galileo v mnohém inovoval tradiční evropskou vědu. Používal kvantitativní experimenty, hlásal důsledné oddělení vědy a náboženství a odmítal automatické následování autorit, zejména katolické církve. Zdokonalil dalekohled a využil jej k pozorování oblohy. Díky tomu objevil čtyři měsíce Jupitera, pozoroval fáze Venuše a našel sluneční skvrny. Pozoroval také měsíc a odvodil, že se na něm nacházejí krátery a pohoří. Zjistil, že Mléčná dráha není mrak, nýbrž shluk velkého počtu hvězd. Dále prováděl experimenty spojené s pohybem těles a objevil, že padající objekty zrychlují nezávisle na hmotnosti. Na základě astronomických a fyzikálních poznatků se Galileo přiklonil ke Koperníkovi a jeho názoru, že planety obíhají okolo Slunce. Vedle vylepšení dalekohledu se mu podařilo zdokonalit kompas a kanón, vyrobil teploměr a s pomocí dalekohledů dokázal sestrojit složený mikroskop.
Galileo se kvůli svým postojům a vědeckým názorům dostával do konfliktů s katolickou církví. Předmětem sporů byl Galileův heliocentrismus, neboť církev věřila, že středem vesmíru je Země. V tom se opírala o Aristotela, ze kterého ve velké míře čerpala vědecké názory. Aristoteles rovněž tvrdil, že nebeská tělesa mají vlastní zákony, které jsou odlišné od těch pozemských. Galileo naopak tvrdil, že v obou případech platí stejné přírodní zákony. Neshody vyvrcholily, když byl papežem Urban VIII. Galileo byl předvolán před inkvizici a vyslýchán. Hrozilo mu mučení, ale na mučidla se nikdy nedostal. Situace však byla vážná, proto se Galileo církvi podvolil, uznal, že se kvůli nadměrným ambicím vydal špatným směrem a odvolal své vědecké názory. Zbytek života strávil v domácím vězení. Proces zasáhl celou Evropu a vědci i filosofové si začali dávat velký pozor na kontroverzní myšlenky. V roce 1992 se papež Jan Pavel II. Galileovi omluvil a uznal jeho vědecký přínos.

Hlavní informace o osobě Galileo Galilei

Národnost: italská
Datum narození: 15. února 1564
Místo narození: Pisa, Itálie
Datum úmrtí: 8. ledna 1642

Budeme rádi, pokud budete tuto stručnou biografii s osobou Galileo Galilei sdílet s přáteli a kamarády na Facebooku, Redditu, Pinterestu nebo Twitteru.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu      Sdílet na Redditu       Sdílet na Twitteru

Víte co je Podmiňovací způsob? Znáte pojem Benešovy dekrety? Rozumíte pojmu Ionizátor? Vzpomenete si na definici slova Promoření?

Klíčová slova: pojem, informace, heslo, odborný výraz, Galileo Galilei, co znamená, co je to Galileo Galilei?, kdo je Galileo Galilei?, termín, wiki, původ slova, význam, význam pojmu, přesný význam, slovo, význam slova

Pojem Galileo Galilei je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Odkazy na jiné weby a vyhledávače

Najít heslo Galileo Galilei ve vyhledávači Qwant

Najít pojem Galileo Galilei v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Vyhledat slovo Galileo Galilei ve fulltextu vyhledávače Info.com

Hledat slovo Galileo Galilei ve vyhledávači Yandex

Dál můžete zkusit hledat slovo Galileo Galilei například ve vyhledávači Seznam.cz, v Lingea slovnících, ve fulltextu Google.cz, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo nebo v projektu slovnik.cz.

Vybrané odborné pojmy, slova, osobnosti, termíny

Životopis, kdo je Galileo Galilei? Stručná biografie

Tyto stránky vám umožnily zjistit: Kdo je to Galileo Galilei? Kdo to byl Galileo Galilei? Kdy se narodil Galileo Galilei? Kde se narodil Galileo Galilei? Kdy zemřel Galileo Galilei? Galileo Galilei se nachází v kategorii věda. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz. Možnost chyb vyhrazena. Pochopte prosím, že definice nemohou být pravidelně aktualizovány. Zkuste najít osobnost, osobu, člověka Galileo Galilei kupříkladu v projektu Wikipedie, kde můžete najít o mnoho podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Galileo Galilei i v jiné kategorii než je věda.