Kdo byl Georg Simon Ohm? Životopis Georg Simon Ohm, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Georg Simon Ohm

Kdo byl Georg Simon Ohm? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Georg Simon Ohm byl německý fyzik, matematik, vědec a objevitel tzv. Ohmova zákonu. Ohm se narodil v Erlangenu do protestantské rodiny a měl šest dalších sourozenců. O Georgovo vzdělání se zpočátku staral jeho otec, který jej učil fyzice, chemii, matematice a filozofii. Od 16 let studoval na univerzitě v Erlangenu. Místo studia se však raději věnoval různým tanečním zábavám a na studium poněkud zanevřel. I přesto se po třech semestrech přestěhoval do Švýcarska, kde se stal učitelem matematiky. Matematiku zde vyučoval následujících 6 let. Během vyučování si své znalosti v matematice doplňoval dalším studiem u soukromých učitelů. Po několika letech ve Švýcarsku se vrátil do Erlangenu a roku 1811 získal doktorát z matematiky.
Od roku 1817 působil na jezuitské škole v Kolíně nad Rýnem jako profesor matematiky a fyziky. V té době se začal věnovat výzkumu elektřiny. O 10 let později vytvořil tzv. Ohmův zákon (1827). Za objev Ohmova zákona jej o 14 let později vyznamenala britská Královská společnost (Copleyho medaile), díky čemuž se stal slavným nejen v Německu, ale po celém světě (1841). O dva roky později stál u zrodu základních principů fyziologické akustiky (1843).
Roku 1850 byl jmenován řádným členem Bavorské akademie věd. V letech 1852-1854 působil jako profesor fyziky na mnichovské univerzitě. Ohm chvíli pracoval také na univerzitě v Heidelbergu.
Georg Simon Ohm zemřel roku 1854 ve věku 65 let v Mnichově. O rok později mu byl posmrtně udělen Maxmiliánův řád pro vědu a umění.
V roce 1881 po něm byla pojmenovaná jednotka pro elektrický odpor – Ohm.

Hlavní data o osobě Georg Simon Ohm

Národnost: německá
Datum narození: 16. 3. 1789
Místo narození: Erlangen, Bavorsko, Německé císařství
Datum úmrtí: 6. 7. 1854

Sdílejte tuto stránku s osobností Georg Simon Ohm s přáteli na Twitteru, Redditu, Facebooku nebo jinde.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu

Víte, co je to Cukrovka? Víte co je Maizena? Vzpomněli byste si na význam slova Upgrade? Vzpomněli byste si co označuje výraz Registr?

Klíčová slova: wiki, Kdy zemřel Georg Simon Ohm, kde se narodil Georg Simon Ohm?, životopis, národnost, zajímavosti, věda, život, vysvětlení, kdo je Georg Simon Ohm?, národnost, wikipedie, osobnosti, datum úmrtí, věda, nežijící

Pojem Georg Simon Ohm je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Další informační zdroje o slovu Georg Simon Ohm

Najít výraz Georg Simon Ohm na Google obrázcích

Hledat slovo Georg Simon Ohm ve vyhledávači Yahoo

Vyhledat pojem Georg Simon Ohm ve fulltextu vyhledávače Info.com

Hledejte bez špehování slovo Georg Simon Ohm ve vyhledávači DuckDuckGo

Vyhledat slovo Georg Simon Ohm ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Georg Simon Ohm například ve ruském vyhledávači Yandex, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve videích na Youtube, ve vyhledávači Seznam.cz nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Náhodných výběr osobností, odborných termínů, pojmů a hesel

Biografie, životopis, kdo je to Georg Simon Ohm?

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku Kdo byl Georg Simon Ohm? Kdy se narodil Georg Simon Ohm? Kde se narodil Georg Simon Ohm? Kdy zemřel Georg Simon Ohm? Georg Simon Ohm patří do kategorie Věda

Kategorie věda, vědecký stůl, georg Simon Ohm, ilustrační obrázek

Text byl sepsán pro server Superia.cz. Informace jsou bez jakékoliv záruky, neručíme za faktickou správnost, aktuálnost a jazykovou přesnost uvedených informací. Bohužel, naše možnosti updatů článků jsou omezené. Doporučujeme zkusit nalézt informace osobnost, osobu, člověka Georg Simon Ohm dejme tomu například na stránkách projektu Wikipedia, kde naleznete nejspíš komplexnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Georg Simon Ohm i v jiné kategorii než je věda.