Kdo byl Georg Simon Ohm? Životopis Georg Simon Ohm, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Georg Simon Ohm

Kdo byl Georg Simon Ohm? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Georg Simon Ohm byl německý fyzik, matematik, vědec a objevitel tzv. Ohmova zákonu. Ohm se narodil v Erlangenu do protestantské rodiny a měl šest dalších sourozenců. O Georgovo vzdělání se zpočátku staral jeho otec, který jej učil fyzice, chemii, matematice a filozofii. Od 16 let studoval na univerzitě v Erlangenu. Místo studia se však raději věnoval různým tanečním zábavám a na studium poněkud zanevřel. I přesto se po třech semestrech přestěhoval do Švýcarska, kde se stal učitelem matematiky. Matematiku zde vyučoval následujících 6 let. Během vyučování si své znalosti v matematice doplňoval dalším studiem u soukromých učitelů. Po několika letech ve Švýcarsku se vrátil do Erlangenu a roku 1811 získal doktorát z matematiky.
Od roku 1817 působil na jezuitské škole v Kolíně nad Rýnem jako profesor matematiky a fyziky. V té době se začal věnovat výzkumu elektřiny. O 10 let později vytvořil tzv. Ohmův zákon (1827). Za objev Ohmova zákona jej o 14 let později vyznamenala britská Královská společnost (Copleyho medaile), díky čemuž se stal slavným nejen v Německu, ale po celém světě (1841). O dva roky později stál u zrodu základních principů fyziologické akustiky (1843).
Roku 1850 byl jmenován řádným členem Bavorské akademie věd. V letech 1852-1854 působil jako profesor fyziky na mnichovské univerzitě. Ohm chvíli pracoval také na univerzitě v Heidelbergu.
Georg Simon Ohm zemřel roku 1854 ve věku 65 let v Mnichově. O rok později mu byl posmrtně udělen Maxmiliánův řád pro vědu a umění.
V roce 1881 po něm byla pojmenovaná jednotka pro elektrický odpor – Ohm.

Hlavní data o osobě Georg Simon Ohm

Národnost: německá
Datum narození: 16. 3. 1789
Místo narození: Erlangen, Bavorsko, Německé císařství
Datum úmrtí: 6. 7. 1854

Sdílejte tuto stránku s osobností Georg Simon Ohm s vašimi přáteli na Twitteru, Redditu nebo Facebooku.

Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu

Víte, co je to Cukrovka? Vzpomněli byste si co znamená slovo Předsudek? Vzpomněli byste si na význam slova Upgrade? Víte co je Krendle?

Klíčová slova: životopis, život, wiki, lexikon, Georg Simon Ohm, datum narození, wikipedie, věda, popis, kdo to je, kdo je Georg Simon Ohm?, národnost, věda, místo narození, informace, kde se narodil Georg Simon Ohm?

Pojem Georg Simon Ohm je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Další informační zdroje o slovu Georg Simon Ohm

Hledat frázi Georg Simon Ohm ve Wikipedii

Hledat slovo Georg Simon Ohm na Google obrázcích

Zkusit najít frázi Georg Simon Ohm ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat výraz Georg Simon Ohm v ekologickém vyhledávači Ecosia.org

Hledat videa s názvem Georg Simon Ohm na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Georg Simon Ohm například ve ruském vyhledávači Yandex, v Lingea slovnících, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo v Google překladači.

Výběr pojmů, slov, hesel, termínů, výrazů, osobností

Biografie, životopis, kdo je to Georg Simon Ohm?

Právě nyní již víte Kdo byl Georg Simon Ohm? Kdy se narodil Georg Simon Ohm? Kde se narodil Georg Simon Ohm? Kdy zemřel Georg Simon Ohm? Georg Simon Ohm je v kategorii Věda

Kategorie věda, laborant, georg Simon Ohm, ilustrační obrázek

Text vytvořen pro Superia.cz. Chyby vyhrazeny. Neručíme za faktickou přednost a aktuálnost informací. Bohužel, naše možnosti updatů článků jsou omezené. Vyzkoušejte nalézt informace osobnost, osobu, člověka Georg Simon Ohm dejme tomu například na stránkách projektu Wikipedia, kde naleznete nejspíš komplexnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Georg Simon Ohm i v jiné kategorii než je věda.