Kdo byl Werner Heisenberg? Životopis Werner Heisenberg, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Werner Heisenberg

Kdo byl Werner Heisenberg? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Werner Karl Heisenberg byl německý teoretický fyzik, spisovatel, akademik a držitel Nobelovy ceny. Klíčovou roli sehrál zejména ve vývoji kvantové mechaniky a je autorem principu neurčitosti.
Heisenberg se narodil 5. 12. 1901 v německém Würzburgu a byl synem Kaspara Ernsta Augusta Heisenberga a Annie Weckleinové. Jeho rané vzdělání ovlivnil jeho otec, profesor středověkých a novověkých řeckých studií. Heisenbergův zájem o filozofii byl patrný již od jeho dospívání a své filozofické sklony často připisoval studiu Platóna a dalších klasických filozofů. Univerzitní studia Heisenberg absolvoval na Univerzitě Ludwiga Maximiliána v Mnichově a na Univerzitě Georga Augusta v Göttingenu, kde studoval pod vedením významných fyziků, jako byli Arnold Sommerfeld, Max Born a James Franck. Doktorát z fyziky se mu podařilo obhájit v pouhých 22 letech a poté se stal vysokoškolským profesorem.
Byl nejvýznamnějším průkopníkem ve vývoji kvantové mechaniky. Jeho práce z roku 1925 znamenala v tomto oboru významný průlom. V témže roce ve spolupráci s Maxem Bornem a Pascualem Jordanem dále rozpracoval svou maticovou formulaci kvantové mechaniky. Největší slávu mu přinesl jeho princip neurčitosti, který představil v roce 1927. Za přínos oboru byl v roce 1932 oceněn Nobelovou cenou za fyziku za vytvoření kvantové mechaniky.
Werner Karl Heisenberg se ale neomezoval pouze na kvantovou mechaniku. Významně přispěl také k teoriím turbulentního proudění, atomového jádra, feromagnetismu, kosmického záření a subatomárních částic. Během druhé světové války byl klíčovou postavou nacistického programu jaderných zbraní. Po válce byl jmenován ředitelem Fyzikálního ústavu císaře Viléma, který byl později přejmenován na Fyzikální ústav Maxe Plancka. Tuto funkci zastával až do přestěhování ústavu do Mnichova v roce 1958. Následně se stal ředitelem Ústavu Maxe Plancka pro fyziku a astrofyziku, a to až do roku 1970. Mezitím působil také na univerzitě v dánské Kodani.
V osobním životě byl Heisenberg vášnivým milovníkem vážné hudby a zkušeným klavíristou, aktivním horolezcem a milovníkem sportu. Se svou budoucí ženou Elisabeth Schumacherovou se seznámil na soukromém hudebním recitálu v roce 1937. Manželé měli sedm dětí. Jeden z jeho synů, Martin Heisenberg, se věnoval neurobiologii, zatímco další, Jochen Heisenberg, se stal profesorem fyziky.
Během své kariéry čelil problémům, zejména v době nacistického režimu, kdy byl napadán pro své údajné spojení s židovskou fyzikou. Dokázal se však s těmito výzvami vyrovnat, a ačkoli s nacistickou stranou nesympatizoval a ani do ní nikdy nevstoupil, nadále se mu dařilo držet si zaměstnání.

Hlavní informace o osobě Werner Heisenberg

Národnost: německá
Datum narození: 5.12.1901
Místo narození: Würzburg, Německo
Datum úmrtí: 1.2.1976

Popis osobnosti Werner Heisenberg můžete sdílet se známými na sociálních sítích jako je Facebook a Twitter.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu

Víte co je Pečený čaj? Vzpomněli byste si co znamená slovo Schwingen? Rozumíte pojmu Betlémská hvězda? Víte co je Grappa?

Klíčová slova: zajímavosti, život, wikipedie, Werner Heisenberg, informace, lexikon, narození, kdy se narodil Werner Heisenberg?, Kdy zemřel Werner Heisenberg, wiki, kdo to je, biografie, popis, datum úmrtí, osobnost, osobnosti

Pojem Werner Heisenberg je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte pojem Werner Heisenberg v následujících vyhledávačích

Vyhledat pojem Werner Heisenberg ve vyhledávači Qwant

Hledat termín Werner Heisenberg na Google obrázcích

Hledat slovo Werner Heisenberg ve Wikipedii

Zkusit najít Werner Heisenberg ve vyhledávači Yandex

Najít heslo Werner Heisenberg ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Werner Heisenberg například v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, v Google překladači, v evropském vyhledávači Qwant, ve ruském vyhledávači Yandex nebo v projektu slovnik.cz.

Výběr z náhodných odborných pojmů, osobností, hesel, termínů

Stručná biografie, resp. životopis osoby Werner Heisenberg

Teď již zajisté znáte správnou odpověď na otázku Kdo byl Werner Heisenberg? Kdy se narodil Werner Heisenberg? Kde se narodil Werner Heisenberg? Kdy zemřel Werner Heisenberg? Werner Heisenberg je v kategorii Věda

Kategorie věda, laborant zkumavky, werner Heisenberg, ilustrační obrázek

Text vytvořen pro Superia.cz. Omlouváme se za případné neaktuální údaje a pravopisné chyby na webových stránkách. Snažíme se neustále zlepšovat obsah a kvalitu stránek, a vaše zpětná vazba je pro mě velmi důležitá. Děkujeme za pochopení.Informace v textu mohou být zastaralé. Stránky jsou aktualizovány nepravidelně dle možností. Aktuální informace lze většinou nalézt osobnost, osobu, člověka Werner Heisenberg řekněme na webovkách projektu Wikipedia, kde můžete najít nejspíš delší text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Werner Heisenberg i v jiné kategorii než je věda.