Kdo byl Werner Heisenberg? Životopis Werner Heisenberg, osobnosti, slavný člověk z kategorie věda

Werner Heisenberg

Kdo byl Werner Heisenberg? Životopis, zajímavosti, informace, biografie, věda

Werner Karl Heisenberg byl německý teoretický fyzik, spisovatel, akademik a držitel Nobelovy ceny. Klíčovou roli sehrál zejména ve vývoji kvantové mechaniky a je autorem principu neurčitosti.
Heisenberg se narodil 5. 12. 1901 v německém Würzburgu a byl synem Kaspara Ernsta Augusta Heisenberga a Annie Weckleinové. Jeho rané vzdělání ovlivnil jeho otec, profesor středověkých a novověkých řeckých studií. Heisenbergův zájem o filozofii byl patrný již od jeho dospívání a své filozofické sklony často připisoval studiu Platóna a dalších klasických filozofů. Univerzitní studia Heisenberg absolvoval na Univerzitě Ludwiga Maximiliána v Mnichově a na Univerzitě Georga Augusta v Göttingenu, kde studoval pod vedením významných fyziků, jako byli Arnold Sommerfeld, Max Born a James Franck. Doktorát z fyziky se mu podařilo obhájit v pouhých 22 letech a poté se stal vysokoškolským profesorem.
Byl nejvýznamnějším průkopníkem ve vývoji kvantové mechaniky. Jeho práce z roku 1925 znamenala v tomto oboru významný průlom. V témže roce ve spolupráci s Maxem Bornem a Pascualem Jordanem dále rozpracoval svou maticovou formulaci kvantové mechaniky. Největší slávu mu přinesl jeho princip neurčitosti, který představil v roce 1927. Za přínos oboru byl v roce 1932 oceněn Nobelovou cenou za fyziku za vytvoření kvantové mechaniky.
Werner Karl Heisenberg se ale neomezoval pouze na kvantovou mechaniku. Významně přispěl také k teoriím turbulentního proudění, atomového jádra, feromagnetismu, kosmického záření a subatomárních částic. Během druhé světové války byl klíčovou postavou nacistického programu jaderných zbraní. Po válce byl jmenován ředitelem Fyzikálního ústavu císaře Viléma, který byl později přejmenován na Fyzikální ústav Maxe Plancka. Tuto funkci zastával až do přestěhování ústavu do Mnichova v roce 1958. Následně se stal ředitelem Ústavu Maxe Plancka pro fyziku a astrofyziku, a to až do roku 1970. Mezitím působil také na univerzitě v dánské Kodani.
V osobním životě byl Heisenberg vášnivým milovníkem vážné hudby a zkušeným klavíristou, aktivním horolezcem a milovníkem sportu. Se svou budoucí ženou Elisabeth Schumacherovou se seznámil na soukromém hudebním recitálu v roce 1937. Manželé měli sedm dětí. Jeden z jeho synů, Martin Heisenberg, se věnoval neurobiologii, zatímco další, Jochen Heisenberg, se stal profesorem fyziky.
Během své kariéry čelil problémům, zejména v době nacistického režimu, kdy byl napadán pro své údajné spojení s židovskou fyzikou. Dokázal se však s těmito výzvami vyrovnat, a ačkoli s nacistickou stranou nesympatizoval a ani do ní nikdy nevstoupil, nadále se mu dařilo držet si zaměstnání.

Základní údaje o osobě Werner Heisenberg

Národnost: německá
Datum narození: 5.12.1901
Místo narození: Würzburg, Německo
Datum úmrtí: 1.2.1976

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Werner Heisenberg s vaším okruhem známých osob na sociálních sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru

Víte co je Pečený čaj? Víte, co je to Synonymum? Rozumíte pojmu Betlémská hvězda? Rozumíte pojmu Družstevní byt?

Klíčová slova: Werner Heisenberg, věda, lexikon, kdy se narodil Werner Heisenberg?, datum narození, život, životopis, wikipedie, nežijící, datum úmrtí, národnost, národnost, wiki, kdo to je, místo narození, kde se narodil Werner Heisenberg?

Pojem Werner Heisenberg je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Hledejte pojem Werner Heisenberg v následujících vyhledávačích

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Werner Heisenberg ve Wikimedia Commons

Najít slovo Werner Heisenberg na Google.cz

Hledat videa s názvem Werner Heisenberg na Youtube

Hledat pojem Werner Heisenberg ve fulltextu vyhledávače Info.com

Hledejte bez špehování slovo Werner Heisenberg ve vyhledávači DuckDuckGo

Dál můžete zkusit hledat slovo Werner Heisenberg například ve Wikislovníku, v Lingea slovnících, v Google obrázcích, v Microsoft Bing nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Další vybraná hesla, osobnosti, odborné termíny a pojmy

Stručná biografie, resp. životopis osoby Werner Heisenberg

Na stránce jste se mohli dozvědět: Kdo byl Werner Heisenberg? Kdy se narodil Werner Heisenberg? Kde se narodil Werner Heisenberg? Kdy zemřel Werner Heisenberg? Werner Heisenberg patří do sekce Věda

Uvedený text byl přidán redaktory Superia.cz. Velmi pečlivě jsme procházeli veškeré zveřejněné texty. Přes to vše se může stát, že je zde nesprávná, nepřesná či neaktuální informace. Informace v textu mohou být zastaralé. Stránky jsou aktualizovány nepravidelně dle možností. Zkuste hledat informace osobnost, osobu, člověka Werner Heisenberg dejme tomu třeba v projektu Wikipedia, kde můžete najít mnohem podrobnější text, resp. životopis. Jména některých osobností se shodují s jinými žijícími i nežijícími a to napříč obory. Hledejte proto osobnost Werner Heisenberg i v jiné kategorii než je věda.